نخبگان سیاسی و اقتصادی در جریان اتفاق‌های صنعت نفت قرار می‌گیرند

وزیر نفت ضمن تشریح جزئیات دیدار با وزیران پیشین نفت گفت: نشست‌ها با نخبگان سیاسی و اقتصادی برای اطلاع از دیدگاه‌هایشان ادامه می‌یابد و آنان در جریان اتفاق‌های صنعت نفت قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه امروز (یکشنبه، ۳۰ تیرماه) پس از دیدار با وزیران پیشین نفت با اشاره به اینکه این دومین نشستی بود که با وزیران پیشین نفت برگزار شد و چهار وزیر از ۶ وزیر پیشین نفت در این نشست شرکت کردند، به خبرنگاران گفت: همه وزیران سابق نفت به این نشست دعوت شده بودند، آقای آقازاده از پیش اعلام کرد در این نشست شرکت نخواهد کرد و آقای میرکاظمی هم با وجود آنکه قرار بود بیاید و ما منتظرشان بودیم، نیامد.

وی با بیان اینکه در این نشست، گزارشی از وضع بین‌المللی و داخلی صنعت نفت و کارهایی که در این زمینه انجام شد، ارائه دادم، افزود: دوستان نیز نکات، پیشنهادها و حساسیت‌های خود را مطرح کردند. ما همیشه از پشتیبانی آنها برخوردار بودیم، اما در این شرایط بهتر بود از نزدیک با هم صحبت می‌کردیم.

وزیر نفت با اشاره به اینکه صنعت نفت در شرایط حساسی است و نوک پیکان حمله‌های دشمن متوجه صنعت نفت است، گفت: کارهای خوبی در صنعت نفت انجام شده است و ان‌شاء‌الله مردم آثار خیر آن را در زندگی خود ببینند.

وی ادامه داد: شرایط سختی است و پس از صنعت نفت که در خط مقدم است، بانک مرکزی قرار دارد.

وزیر نفت از حضور وزیران پیشین نفت در این نشست قدردانی کرد و یادآور شد: نشست‌ها با نخبگان سیاسی و اقتصادی برای اطلاع از دیدگاه‌هایشان ادامه خواهد یافت و آنها را در جریان اتفاق‌های صنعت نفت قرار می‌دهیم.

حوادث نفتکش‌ و تاثیر آن بر صادرات نفت ایران

زنگنه درباره اینکه آیا حوادث نفتکش‌ها بر صادرات نفت ایران تاثیر گذاشته است، گفت: این موضوع هنوز تاثیری نگذاشته است، اما باید این شرایط زیر نظر داشته باشیم، نفتکش (حمل محموله‌های نفتی) یکی از مسائل ماست که در این زمینه محدودیت داریم و آمریکا و هم‌پیمانانش با این دید، برای ما محدودیت ایجاد می‌کنند.

وی درباره اینکه آیا در این دیدار درباره راهکار جدید فروش نفت هم صحبت شد، گفت: درباره همه مسائل صحبت شد و دوستان با تایید راهکارهای وزارت نفت برای فروش نفت بر ادامه این روند تاکید کردند.

وزیر نفت در پاسخ به این پرسش که آیا اتفاق تازه‌ای درباره سازِکار مالی اینستکس افتاده است، گفت: در جریان اتفاقات جدید آن نیستم، اما بدون واریز پول نفت اینستکس کارایی ندارد.

جای نفت ایران را هیچ‌کشوری نمی‌تواند پر کند

وزیر نفت در پاسخ به این پرسش که آیا عربستان و امارات یا عراق می‌توانند جای خالی نفت ایران را در بازار پر کنند، گفت: جای نفت ما را هیچ‌کشوری نمی‌تواند پر کند، اما آنها هم تولید خود را دارند.

زنگنه درباره اینکه آیا با کاهش تولید نفت آسیبی به چاه‌ها وارد می‌شود، افزود: چاه‌ها آسیب نمی‌بینند، اما اگر مدت زمان توقف طولانی شود برای راه‌اندازی دوباره آن وقت و هزینه صرف خواهد شد.

آمادگی وزارت نفت برای عرضه بنزین با کارت هوشمند سوخت

زنگنه درباره اینکه آیا وزارت نفت آماده عرضه بنزین با کارت هوشمند سوخت از ۲۰ مردادماه است، اظهار کرد: بله آماده است و به‌تدریج عرضه بنزین با کارت سوخت از ۲۰ مردادماه آغاز و پس از آن تکمیل می‌شود.

وی تصریح کرد: افرادی که در ثبت‌نام‌های پیشین شماره حساب‌های خود و نیازشان را برای دریافت کارت هوشمند سوخت المثنی اعلام کرده‌اند، کارت سوخت دریافت می‌کنند و ما معطل ثبت‌نام جدید نخواهیم ماند.

وزیر نفت درباره اینکه اگر پس از ۲۰ مردادماه فردی کارت سوخت نداشته باشد، چه راهکاری برای آنها وجود دارد، گفت: این افراد هم می‌توانند از سامانه دولت همراه استفاده کنند و هم می‌توانند به پلیس+۱۰ مراجعه کنند، ضمن اینکه برای مدت محدودی نیز می‌توانند از کارت‌ جایگاه‌دار استفاده کنند، زیرا فعلا موضوع سهمیه‌بندی بنزین مطرح نیست و فقط بحث انضباط دادن و جمع‌آوری اطلاعات است.

کد خبر 291233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =