عده‌ای سعی دارند وزارت نفت را ناکارآمد جلوه دهند تا...

سیدمحمد غرضی در یادداشتی با تبیین نشست دیروز با بیژن زنگنه، وزیر نفت عنوان کرد: عده‌ای سعی دارند وزارت نفت را ناکارآمد جلوه دهند، برای اینکه یا وزیر بعدی از گروه سیاسی دیگری باشد یا گروه سیاسی‌ای را که بر سر کار است، ضعیف جلوه کنند.

به گزارش شانا، در متن یادداشت محمد غرضی که در روزنامه اعتماد منتشر شده، آمده است: نفت یکی از بخش‌ها و زمینه‌های پرسابقه در کشور است که هم امکانات وسیع در این سال‌ها برایش تدارک دیده شده و هم تجربیات ارزشمندی در این باره به دست آورده‌ایم. وزارت نفت یکی از پرسابقه‌ترین وزارتخانه‌هاست که دلیل این امر نیز نقش ارزشمند صنعت نفت در اقتصاد کشور است.

نسل‌های متمادی این صنعت را خوب و توانمند اداره کردند، به‌طوری‌که حتی شرکت‌های بزرگی مانند «شل» نیز از تجربیات شرکت ملی نفت ایران برای تبدیل شدن به یک شرکت بین‌المللی و جهانی استفاده کرده‌اند. امروز هم کارکنان و مدیریت وزارت نفت تلاش‌های بسیاری را برای بالا بردن استعدادها و ظرفیت‌های این وزارتخانه انجام می‌دهند که بنده به عنوان کسی که سال‌هایی را به عنوان وزیر نفت مشغول فعالیت بودم، شهادت می‌دهم که کارها به بهترین وجه ممکن پیش می‌رود، اما با توجه به مشکلات پیش‌روی کشور، جایگاه نفت ایران در جهان با توجه به توانمندی‌ها و استعدادهایی که این صنعت در کشور دارد، مناسب نیست.

نکته دیگری را باید در خصوص فرمایش جناب وزیر مبنی بر مورد تایید بودن روش‌های فروش نفت‌ عنوان کنم. این روش‌ها، مختص شخص وزیر نیست، بلکه کل مجموعه وزارت نفت برای این روش‌ها به جمع‌بندی رسیده‌اند، اما نکته دیگری که درباره هجمه‌ها و شایعاتی که در چند ماه اخیر نسبت به وزارت نفت شدت گرفته، بیان می‌کنم. عده‌ای سعی دارند وزارت نفت را ناکارآمد جلوه دهند، برای اینکه یا وزیر بعدی از گروه سیاسی دیگری باشد یا گروه سیاسی‌ای را که بر سر کار است، ضعیف جلوه کنند، اما این کار نمی‌تواند خدشه‌ای بر تیم اجرایی وزارت نفت وارد کند، زیرا با این اقدام‌ها حقوق عامه مردم ضایع می‌شود و خلاف شئون ملت ایران است. هیچ ملتی نمی‌پسندد که عده‌ای بخواهند با رانت و تخفیف جیب خود یا اطرافیانشان را پر کنند.

برآیند جلسات هم‌اندیشی با مسئولان یافتن راهکارهایی است که بتوانیم با وجود فشار آمریکا، درآمد نفت را وارد خزانه کنیم و کشور را نجات دهیم. یافتن این راهکارها نیز وظیفه اشخاص نیست، بلکه باید همگی در هم‌اندیشی‌ها شرکت کنیم و نظر دهیم. اینکه برخی می‌خواهند در این زمینه راهکارهای خودشان را ارائه دهند و به نوعی جانشین تصمیم‌گیران شوند، شایسته نیست. ادامه برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی، وابستگی مستقیم به شخص وزیر دارد. وظیفه شرعی‌، قانونی و سیاسی مسئولان پیشین است که در شرایط خطیر جامعه گرد هم آیند و با بالا بردن توان اندیشه‌ای، اداره کشور را بهبود بخشند.

کد خبر 291255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =