سمینار فنی-تخصصی آشنایی با فناوری نوین فیلتراسیون برگزار شد

سمینار فنی تخصصی تکنولوژی WRINGING SEPARATOR با هدف معرفی و بررسی تکنولوژی‌های نوین فیلتراسیون از سوی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران و یکی از شرکت‌های صاحب تکنولوژی برگزار شد.

بهنام میرزایی، معاون مهندسی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در این باره توضیح داد: با توجه به وسعت دامنه کاربرد سیستم‌های فیلتراسیون در صنعت گاز، استفاده از تکنولوژی‌های جدید به منظور کاهش هزینه‌های سرمایه‌ای و جاری و ارتقای کیفیت فیلتراسیون بسیار مهم است.

وی در توصیف مزیت‌های این فناوری گفت: این نوع سیستم فیلتراسیون نیازی به فیلتر مدیا ندارد و بر اساس دینامیک جریان داخلی سیالات، عمل جداسازی را انجام می‌دهد که بر این اساس راندمانی ثابت (۹۹ درصد) برای ذرات بیشتر از یک میکرون را در هر میزان از جریان و فشار گاز تامین می‌کند.

میرزایی با بیان اینکه راندمان ثابت، جداسازی هم‌زمان ذرات جامد و مایع (کاهش مراحل فیلتراسیون)، تمیزکاری آنلاین و بدون نیاز به توقف واحد از مزایای این فناوری است، اظهار کرد: نیاز نداشتن به تامین و نگهداری قطعات یدکی و کاهش حداکثری میزان پودر سیاه از جریان گاز و دوستدار محیط زیست بودن از دیگر ویژگی‌های آن است.

معاون مهندسی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران یادآور شد: با توجه به این مزایا و نتایج عملکردی، به نظر می‌رسد با نصب یک نمونه از این نوع فیلترسپراتور و انجام تست میدانی و بازرسی‌های حین بهره‌برداری می‌توان نسبت به صحه‌گذاری مزایای اشاره شده اقدام کرد و از کیفیت آن اطمینان یافت تا نسبت به تهیه استاندارد و دستورعمل‌های بهره‌برداری و سرانجام استفاده از آن اقدام شود.

گفتنی است سپراتورها (جداکننده‌ها) از تجهیزات مهم در صنعت گاز به شمار می‌آیند و در تاسیسات تقویت فشار گاز و صنایع پالایشی گاز کاربرد دارند.

هم‌اکنون برای جداسازی گازهای ورودی به تاسیسات تقویت فشار گاز از دستگاه اسکرابر استفاده می‌شود که با توجه به مزایای فراوان سپراتورها می‌توان از این تجهیزات به عنوان جایگزین استفاده کرد و قابلیت جداسازی ذرات از گاز را به ابعاد یک میکرون رساند.

کد خبر 291296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =