تفاهمنامه توسعه اکوسیستم استارتاپی به ثمر نشست

تفاهمنامه‌ سه شرکت انرژی‌دانا، سرمایه‌گذاری نفت و گسترش انرژی پاسارگاد که با هدف توسعه اکوسیستم استارتاپی سال گذشته امضا شده بود، به تاسیس شرکتی مشترک انجامید.

به گزارش خبرنگار شانا، اواخر آذرماه پارسال تفاهمنامه‌ای میان سه شرکت انرژی دانا، سرمایه‌گذاری نفت و گسترش انرژی پاسارگاد به‌منظور توسعه اکوسیستم استارتاپی، حمایت از کسب‌وکارهای نوپا و تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر در حوزه انرژی امضا شد که این تفاهمنامه در مرحله نخست به تاسیس یک شرکت (پیشگامان توسعه کارمایه آپادانا) منتهی شده است.

در نشست هیئت‌مدیره این شرکت که اخیرا برگزار شد، محمد مصطفوی، رئیس هیئت‌مدیره این شرکت تازه تاسیس استارتاپی، به نقش مغفول مانده نوآوری در کشور اشاره و بر ضرورت توجه صنعت نفت به حوزه نوآوری تاکید کرد.

وی گفت: موضوع نوآوری و زیست‌بوم استارتاپی در صنعت نفت جدید است و به ثبات رسیدن آن مستلزم همدلی و صرف وقت از سوی تمام فعالان، هم در حوزه دولتی و هم در بخش خصوصی است.

مهدی غلاملو، مدیرعامل این شرکت نیز از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی مراکز نوآوری انرژی با همکاری دانشگاه‌های بزرگ و مطرح خبر داد و گفت: این شرکت بر آن است تا نقش خود را به عنوان توسعه‌دهنده اکوسیستم استارتاپی صنعت نفت در بخش خصوصی ایفا کند و در این راه از همراهی همه فعالان حوزه استقبال می‌کند.

مهدی میرمعزی، مدیرعامل شرکت گسترش انرژی پاسارگاد نیز در این نشست به فرصت‌های بکر و دست نخورده برای فعالیت‌های نوآورانه در صنعت نفت اشاره کرد و گفت: آنچه مشخص است در همه حوزه‌های صنعت نفت از جمله بالادست، میان‌دست و پایین‌دست حوزه انرژی ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد که حضور شرکت‌های استارتاپی برای ورود به این عرصه‌ها می‌تواند راهگشا باشد.

محمد ایروانی، مدیرعامل انرژی‌دانا نیز اشاره‌ای به مقوله بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها داشت و فعالیت‌های نوآورانه و استارتاپی را راهکاری برای کاهش هزینه‌ها در صنعت نفت عنوان کرد.
 

کد خبر 291342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =