۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴
  • کد خبر: 291439
صنعت نفت شیل آمریکا امسال از رونق می‌افتد

شرکت‌های خدمات حفاری پیش‌بینی کردند که صنعت نفت آمریکا در نیمه دوم سال جاری میلادی از رونق می‌افتد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مدیران شرکت‌های خدمات حفاری در آمریکا هفته گذشته هشدار دادند تولیدکنندگان نفت شیل در آمریکا در ماه‌های آینده از سال جاری میلادی سرمایه‌گذاری خود را کاهش می‌دهند و بسیاری از این شرکت‌ها قصد دارند فعالیت تجهیزات میدان‌های نفتی را متوقف کنند.

این کند شدن شتاب تولید نفت شیل در شرایطی اتفاق می‌افتد که سهامداران آمریکایی به تولیدکنندگان نفت شیل فشار می‌آورند که بیش از سرمایه‌گذاری برای افزایش تولید، روی سوددهی تمرکز کنند.

جان لیندسی، مدیرعامل شرکت خدمات حفاری هلمرش‌اندپین گفت: صنعت خدمات حفاری، پیامدهای ناشی از تأکید شرکت‌های مهندسی و تولید بر انضباط (مالی) را حس می‌کند؛ این شرکت و رقیبان آن قصد دارند شمار دکل‌های حفاری فعال خود را کاهش دهند.

شرکت‌های خدمات حفاری در آمریکا پیش از این با امید رونق گرفتن فعالیت‌ها، برای خرید تجهیزات حفاری رقابت داشتند، اما این امیدواری محقق نشد. با رسیدن شمار چاه‌های ناکامل در آمریکا به رقم بی‌سابقه ۸ هزار و ۳۱۵ چاه، بسیاری از شرکت‌های خدمات حفاری وادار شده‌اند استفاده از این تجهیزات را متوقف کنند.

شرکت هالیبرتون، از بزرگ‌ترین شرکت‌های خدمات حفاری در آمریکا، هفته گذشته اعلام کرد که به معطل گذاشتن تجهیزات خود ادامه می‌دهد و ۸ درصد از کارکنان خود در آمریکای شمالی را اخراج کرده است.

کد خبر 291439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =