نفت و گاز باید مهم‌ترین اولویت پژوهشی کشور باشد

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد از حمایت‌های مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در برقراری تعامل با دانشگاه‌ها قدردانی کرد و گفت: اگر بنا داشته باشیم به صنایع مادر توجه کنیم و بخواهیم حوزه‌های پژوهش و فناوری را اولویت‌بندی کنیم، نفت‌وگاز باید مهم‌ترین اولویت پژوهشی کشور باشد.

به گزارش خبرنگار شانا، محمد کافی امروز (یکشنبه، ۱۳ مردادماه) در آیین امضای قراردادهای پژوهشی مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران که به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، افزود: مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران به حوزه ارتباط با دانشگاه‌ها و فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی توجه ویژه‌ای دارد و اعتماد این مدیریت به دانشگاه‌ها، به توانمندسازی تخصص‌ها و مهارت‌ها در کشور منتهی خواهد شد.

وی گفت: حتی اگر دانشگاه‌ها گاهی به دلیل کم‌تجربگی نتوانستند آن‌طور که باید و شاید ایفای نقش کنند، شما به این روند حمایتی ادامه دهید تا بتوانیم سال‌های آینده، دستاورد این بذرهای پژوهشی را شاهد باشیم.

کافی با اشاره به حضور برخی از چهره‌های دانشگاهی در این آیین ادامه داد: این اتفاق را باید به فال نیک گرفت که دیگر طرف حساب ما صرفا یک شرکت نیست و تیم‌های دانشگاهی با همکاری و تعامل یکدیگر پروژه‌های پژوهشی و مطالعاتی را پیش می‌برند.

به گفته کافی، دانشگاه فردوسی مشهد بر شبکه‌سازی به منظور بهره‌مندی بهینه از ظرفیت‌های علمی داخلی تاکید دارد و امیدوار است مرزهای بین دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی برداشته شود تا منافع ملی بیش از پیش مدنظر قرار گیرد.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به ساماندهی فعالیت‌های این دانشگاه در حوزه نفت و گاز اشاره کرد و گفت: ایمان داریم که با تجمیع و هم‌افزایی توانمندی‌های موجود در دانشگاه می‌توانیم در این حوزه عملکرد بهتری داشته باشیم.

وی با اشاره به ایجاد رشته مهندسی نفت در این دانشگاه گفت: دانشگاه فردوسی مشهد به سبب وجود حرم رضوی در این شهر، در حوزه جذب دانشجویان بین‌المللی نیز بسیار فعال است و هم اکنون حدود ۱۷۰۰ دانشجو از ۲۰ کشور دنیا در این دانشگاه مشغول تحصیل‌اند که این ظرفیت نیز به برقراری دیپلماسی فعال پژوهشی و علمی کمک می‌کند.

کافی تصریح کرد: همچنین تلاش کردیم از توان شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه نفت و گاز استفاده کنیم. تجهیز آزمایشگاه‌ها از دیگر اقدام‌های ما بوده است و امروز آزمایشگاه ازدیاد برداشت ما عملکرد خوبی دارد.

کد خبر 291676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =