سهام شرکت‌های تابعه هلدینگ پتروفرهنگ در بورس عرضه می‌شود

مسئول امور مجامع و مشاور مدیرعامل شرکت پتروفرهنگ از انجام مراحل مختلف عرضه سهام شرکت‌های زیرمجموعه این شرکت در بورس خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، محب‌اله دولت‌زاده با اشاره به اینکه طرح‌های توسعه‌ای در حال ساخت ظرفیت تولید را در این هلدینگ به‌طور چشمگیری افزایش خواهد داد، اظهار کرد: هلدینگ پتروفرهنگ در حال انجام مراحل مختلف عرضه سهام شرکت‌های زیرمجموعه خود در بورس است تا بلافاصله بعد از بهره‌برداری طرح‌ها و تعیین ارزش واقعی شرکت و کشف قیمت، امکان واگذاری سهام فراهم شود.

وی با بیان اینکه نخستین شرکت بورسی پتروفرهنگ، شرکت پتروشیمی خراسان بود که سهام آن در سال ۹۱ عرضه شد، افزود: در نظر است پتروشیمی مروارید به عنوان دیگر شرکت پتروفرهنگ در بورس عرضه شود که اقدام‌های اولیه و مراحل پذیرش در بورس آن انجام و حدود ۶ ماه آینده سهام آن از طریق بورس عرضه خواهد شد.

دولت‌زاده با اشاره به اینکه شرکت کیمیای پارس خاورمیانه سومین شرکت بورسی زیرمجموعه پتروفرهنگ خواهد بود، گفت: این شرکت هم‌اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت دارد که در صورت تأمین اکسیژن به‌زودی به تولید خواهد رسید و بلافاصله مقدمات آماده‌سازی برای ورود به بورس آغاز و پس از کشف ارزش واقعی قیمت هر سهم در یک پروسه یک ساله وارد بورس خواهد شد.

وی در مورد زمان عرضه سهام هلدینگ پتروفرهنگ ادامه داد: ورود این شرکت به بورس منوط به بهره‌برداری از شرکت کیمیای پارس خاورمیانه و پتروشیمی سبلان خواهد بود تا ارزش واقعی هر سهم در پتروفرهنگ کشف شود، این در حالی است که اقدام‌های لازم برای عرضه در حال انجام است.

دولت‌زاده در مورد سهام معلمان در صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: اگر معلمان علاقه‌مند به سهام گروه صندوق ذخیره فرهنگیان باشند، اگرچه مالکیت صددرصدی صندوق را دارند، هم‌اکنون می‌توانند همانند دیگر سهامداران شرکت‌های بورسی از طریق کارگزاری‌ها سهام شرکت‌های بورسی را از بازار سهام خریداری کنند.

وی در مورد چشم‌انداز شرکت پتروفرهنگ اظهار کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان این شرکت را در سال ۸۷ با سرمایه اولیه ۱۰ میلیارد تومان ثبت کرد و هم‌اکنون این شرکت هزار میلیارد تومان سرمایه دارد که در حال افزایش نیز است. شرکت پتروفرهنگ در ۱۱ سال گذشته سودآوری خوبی برای صندوق داشته است، با وجود این در نظر داریم پتروفرهنگ را به یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ‌های پتروشیمی تبدیل کنیم و بر همین اساس سرمایه‌گذاری‌های خوبی در صنعت پتروشیمی صورت گرفته است.

کد خبر 291746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =