۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
  • کد خبر: 291794
صنعت نفت با بحران کمبود استعداد روبه‌رو می‌شود

صنعت نفت و گاز ممکن است در چند سال آینده با کمبود استعداد و نیروی کار روبه‌رو شود.

به گزارش پایگاه اینترنتی اویل پرایس، چندی پیش نظرسنجی مؤسسه کاریابی انرژی ارسویفت نشان داد نیمی از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، درباره احتمال بحران کمبود استعداد نگران بوده‌اند و تنها ۳۰ درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند درباره این مسئله نگران نیستند.

حدود ۴۰ درصد شرکت کنندگان نیز اعلام کردند بحران استعداد هم‌اکنون در منطقه جغرافیایی آنها بروز یافته است. یکی از مناطقی که با بحران کمبود استعداد در صنعت نفت روبه‌رو است، اروپاست. 

به گفته ادی اسپنس، تحلیلگر خبرگزاری بلومبرگ، نگرانی درباره امنیت شغلی در آینده و نگرانی‌های اخلاقی، مهم‌ترین تهدیدها برای آینده نیروی کار در صنعت نفت هستند.

رابرت پیور، از فارغ‌التحصیلان دانشگاه آکسفورد گفت: مردم نگران هستند که در آینده، به دلیل جریان روگردانی از سوخت‌های فسیلی، شغل‌های زیادی (در زمینه تولید نفت) وجود نخواهد داشت.

وی گفت: با توجه به کاهش اکتشاف‌ها از سوی شرکت‌های نفتی و تمایل نداشتن آنها برای سرمایه‌گذاری زیاد در اکتشاف نفت، مردم نگران هستند شاید صنعت نفت در آینده سودآور نباشد.

افت شدید قیمت نفت در سال‌های اخیر نیز از دیگر عوامل نگرانی درباره آینده شغلی در صنعت نفت است و صنعت نفت و گاز انگلستان نیز پس از این افت، در زمینه جذب استعداد به چالش کشیده شد.

از سوی دیگر، عوامل نسلی نیز مطرح است و نسل جدید بزرگ شده در دوران دیجیتال، تمایل کمتری برای فعالیت در صنعت نفت دارد که از نظر آنها، غیر اخلاقی است.

لوسی ویلیام، رئیس گروه نفت در جامعه زمین‌شناسی انگلیس گفت: از برگزار کنندگان دوره‌های نفتی دانشگاه‌ها خواسته می‌شود کلمه «نفت» را از نام دوره‌های خود حذف کنند.

طبق اعلام مؤسسه اوپیتو که در زمینه آموزش و استانداردسازی صنعت انرژی فعالیت می‌کند، صنعت نفت باید در ۶ سال آینده ۲۵ هزار شغل جدید ایجاد کند و به این ترتیب، بحران استعداد جدی‌تر می‌شود.

کد خبر 291794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =