۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲
  • کد خبر: 291973
دورنمای تیره بازار نفت تیره‌تر شد

تحولات اخیر در بازار نفت سبب نگرانی یک مؤسسه مشاوره نفتی شده و این مؤسسه دیدگاه‌های معتقدان به رشد قیمت نفت در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی را زیر سؤال برده است.

به گزارش پایگاه خبری اویل پرایس، بیورنار تونهاگون، رئیس بخش تحلیل بازار نفت در مؤسسه مشاوره ریستاد، اعلام کرد: احتمال رکود اقتصادی و افزایش تنش‌ها در جنگ تجاری آمریکا و چین، نگرانی‌های اصلی در کوتاه مدت هستند؛ مدت زمان تمایل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش برای ادامه محدودیت تولید نیز ابهام‌ها را بیشتر می‌کند.

در فرض پایه مؤسسه ریستاد، رکود قریب‌الوقوع حتی دانسته نشده است، اما این مؤسسه نشانه‌های نگران‌کننده را مشاهده می‌کند. رشد اقتصادی چین همچنان ضعیف است و آمریکا نیز نشانه‌هایی از کند شدن رشد اقتصادی نشان می‌دهد؛ جنگ تجاری میان آمریکا و چین به تازگی تشدید شده است.

تونهاوگن گفت: این مسئله خطر کاهش رشد اقتصاد جهانی را بیشتر می‌کند و استمرار وخامت روابط تجاری آمریکا و چین می‌تواند رشد تقاضای نفت در سال ۲۰۲۰ میلادی را با ۲۰۰ هزار بشکه کاهش به یک میلیون بشکه در روز برساند.

وی اعلام کرد که برآورد این مؤسسه از رشد تولید نفت در سال جاری میلادی تغییر نیافته، اما برآورد رشد تقاضای نفت در سال ۲۰۲۰ میلادی افزایش یافته است.

کد خبر 291973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =