افت تولید روزانه ۲۴۶ هزار بشکه‌ای ۱۴ عضو اوپک در ماه ژوئن

تولید نفت‌خام ۱۴ عضو اوپک بر اساس گزارش منابع ثانویه در ماه ژوئیه (تیر - مرداد) روزانه ۲۴۶ هزار بشکه کاهش یافت و به ۲۹ میلیون و ۶۰۹ هزار بشکه در روز رسید.

به گزارش شانا، ۱۴ کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بر اساس تازه‌ترین گزارش این سازمان، ۲۹ میلیون و ۶۰۹ هزار بشکه نفت در ماه ژوئیه تولید کردند که نسبت به ۲۹ میلیون و ۸۵۵ هزار بشکه ماه ژوئن، ۲۴۶ هزار بشکه در روز کاهش نشان می‌دهد.

عربستان با تولید ۹ میلیون و ۶۹۸ هزار بشکه در روز، عراق با ۴ میلیون و ۷۵۳ و امارات با ۳ میلیون و ۷۱ هزار بشکه در روز بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت اوپک به شمار می‌آیند.

بر اساس تازه‌ترین گزارش اوپک،عربستان و ایران با ۱۳۴ و ۴۷ هزار بشکه بیشترین کاهش تولید را در ماه ژوئیه به خود اختصاص دادند و عراق و الجزایر با ۳۲ و ۲۲ هزار بشکه در روز بیشترین افزایش تولید را داشتند.

افزایش حدود ۲ دلاری قیمت نفت‌خام سنگین ایران

تازه‌ترین گزارش ماهانه اوپک همچنین‌ حاکی از آن است که قیمت نفت‌خام سنگین ایران در ماه ژوئیه نسبت به ماه ژوئن یک دلار و ۷۷ سنت برای هر بشکه افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، میانگین هر بشکه نفت‌خام سنگین ایران در ماه ژوئیه، ۶۲ دلار و ۶۵ سنت برای هر بشکه بوده است، در حالی که این رقم در ماه ژوئن ۶۰ دلار و ۸۸ سنت برای هر بشکه ثبت شده که نشان‌دهنده افزایش ۲.۹ درصدی قیمت است.

میانگین هر بشکه قیمت نفت‌خام سنگین ایران از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون ۶۳ دلار و ۱۵ سنت بوده که ۴ دلار و ۴۱ سنت از میانگین سال ۲۰۱۸ که ۶۷ دلار و ۵۶ سنت بود، بیشتر است.

کد خبر 292021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =