هدف‌گذاری نفت برای اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی در سواحل مکران

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران فعالیت‌های صنعت نفت در مسیر اجرای طرح ملی انتقال نفت خام گوره به جاسک را تشریح و اعلام کرد: فعالیت‌های در حال اجرا، رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی قابل‌توجهی را در سواحل مکران به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به استان خوزستان، رضا دهقان امروز (چهارشنبه، ۲۳ مردادماه) پس از بازدید از شرکت لوله‌سازی اهواز و شرکت فولاد اکسین خوزستان، در جمع مدیران شرکت فولاد اکسین خوزستان، ضمن قدردانی از تلاش‌های این شرکت در مسیر ساخت و تامین ورق‌های فولادی مورد نیاز طرح گوره - جاسک، عنوان کرد: این طرح، یک مگاپروژه ملی است که برای حدود ۵ هزار نفر به‌طور مستقیم و ۱۰ هزار نفر به‌طور غیرمستقیم اشتغال‌زایی می‌کند.

وی به تشریح ویژگی‌ها و بخش‌های مختلف این طرح پرداخت و افزود: بخش اصلی این طرح، ساخت لوله‌ها و سپس پمپ‌ها و مخازن است که به این منظور افزون بر ساخت داخل لوله‌ها، ساخت ۵۰ پمپ هم به سازندگان داخلی واگذار شده و فاز نخست طرح احداث مخازن ذخیره‌سازی نفت خام هم با همکاری شرکت‌های داخلی در حال اجراست.

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران به رشد قابل توجه میزان تولید ورق ترش در شرکت فولاد اکسین اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون ۱۲۰۰ نفر در این مجموعه مشغول فعالیت‌ هستند و بالغ بر ۲ هزار نفر هم در کارخانه لوله‌سازی اهواز مشغول هستند.

دهقان بر ارتقای فناوری و همچنین ضرورت دستیابی به فناوری مدیریت برای اجرای هرچه بهتر طرح‌ها و پروژه‌ها تاکید کرد و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در این زمینه کمک‌کننده باشند.

ادامه مذاکرات در فاز ۱۱ پارس جنوبی

دهقان در ادامه این نشست که با حضور خبرنگاران برگزار شد، در پاسخ به پرسشی درباره فاز ۱۱ پارس جنوبی، به ادامه مذاکره با شرکت چینی اشاره کرد و گفت: مذاکرات نسبت به قبل تفاوت چشمگیری نداشته، اما به‌طور جدی در حال پیگیری هستیم و احتمالا در این زمینه به‌زودی خبرهای خوبی خواهید شنید.

وی درباره لایه نفتی پارس جنوبی گفت: با دو شرکت ایرانی سال گذشته برای مطالعه این بخش تفاهمنامه‌هایی امضا کردیم که نتایج یکی از مطالعات ارائه و در کمیته مشاوران مدیریت مخازن هم تایید شد.

کد خبر 292077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =