تولید نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب فراتر از برنامه محقق شد

شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به‌رغم وقوع سیل گسترده در خوزستان، موفق به تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی تولید نفت خام شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، سعید کوتی، مدیر تولید این شرکت در نشست تخصصی و پیشگیرانه صیانت از تولید در مقابل حوادث طبیعی و غیرمترقبه شرکت نفت‌خیز جنوب گفت: هدف از این نشست درس‌آموزی، تعیین نقاط ضعف و قوت و همچنین بررسی دستاوردها و چالش‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در مقابله با سیل اخیر در بخش جبهه صیانت از تولید، چاه‌ها و تاسیسات فرآیندی است.

وی اظهار کرد: با وجود سیل گسترده و فعالیت بیش از هزار نفر از کارکنان شرکت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و امداد و خدمت‌رسانی به مردم شریف و تخصیص صدها دستگاه ماشین سنگین و نیمه‌سنگین به ستاد مدیریت بحران خوزستان، موفق به تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی تولید نفت خام شدیم و این درحالی است که منطقه وسیعی از چاه‌ها، تاسیسات و جاده‌های ارتباطی را آب فرا گرفته بود.

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، ارتباط مستمر با سازمان‌های ذی‌ربط از قبیل هواشناسی و ستاد مدیریت بحران را ضروری و بسیار مهم دانست و بیان کرد: داده‌های هواشناسی و اطلاعات دریافتی از مراجع موثق و بررسی احتمال بارش‌های شدید باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

کوتی بر لزوم آمادگی هرچه بیشتر همه ادارات و سازمان‌ها در زمان وقوع سیل و نیز استفاده از تجارب آنان تاکید کرد و افزود: باید آنچه را در بخش نگهداشت تولید و محافظت از تاسیسات و چاه‌ها و خطوط لوله شرکت انجام داده یا نداده‌ایم بررسی کنیم و از زمان فعلی که در اختیار داریم نهایت استفاده را برای اتخاذ تصمیم‌های لازم ببریم.

وی تقویت سیل‌بندهای اطراف تاسیسات، شناسایی نقاط ریسک‌پذیر، تقویت پل‌های کریدورهای نفتی، ایمن سازی خطوط لوله و چاه‌های تولیدی و ترمیم جاده‌های ارتباطی را از مهم‌ترین اقدام‌هایی دانست که باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب پس از ارائه گزارش‌ها و نظرات مدیران شرکت و شرکت‌های تابع اذعان کرد: در صورت بروز هرگونه رویداد طبیعی، صنعت نفت براساس مسئولیت اجتماعی خود، افزون بر حفاظت از تاسیسات، سرمایه‌های انسانی، تجهیزات و ماشین‌آلات خود را در حد امکان و توانمندی برای کمک‌رسانی گسیل خواهد کرد، زیرا عمل به مسئولیت‌های اجتماعی در قبال مردم شریف این مرز و بوم را از وظایف اصلی خود می‌دانیم.

کوتی در پایان تصریح کرد: صیانت از تولید که شامل تامین خوراک پالایشگاه‌های کشور، تامین گاز مصرفی منازل و موارد دیگر است، خود نوعی مسئولیت اجتماعی است.

کد خبر 292112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =