سیل خوزستان با همبستگی و تلاش جمعی مدیریت شد

معاون امور تولید شرکت ملی نفت ایران به تشریح نقش نفت در مهار بحران سیل خوزستان پرداخت و گفت: همبستگی و تلاش جمعی همه سازمان‌ها و نهادهای مرتبط سبب شد این بحران با حداقل خسارت‌ها مدیریت شود.

به گزارش خبرنگار شانا، فرخ علیخانی در ویژه‌برنامه تلویزیونی دهه ولایت شبکه استانی خوزستان، افزود: بلافاصله پس از وقوع سیل، مرکز مدیریت بحران در مناطق نفت‌خیز جنوب شکل گرفت و با توجه به ابعاد حادثه که از مصادیق بحران به شمار می‌رود، اقدام‌های مقابله با بحران در سطح ملی دنبال شد.

وی گفت: صنعت نفت نیز با توجه به اهمیت و ضرورت مقوله مسئولیت اجتماعی، امکانات خود را برای مقابله با این بحران بسیج کرد و افزون بر فعالیت‌هایی که در حوزه تامین کالاها و خدمات انجام داد، در انجام اقدام‌های لجستیکی نیز نقشی بسزا ایفا کرد.

معاون امور تولید شرکت ملی نفت ایران تامین دستگاه‌های بیل‌مکانیکی، لودر، گریدر و ... را مورد اشاره قرار داد و گفت: تامین این دستگاه‌ها به ویژه در استان خوزستان به عنوان استانی که در زمان سیل سرریز استان‌های اطراف هم به آن وارد می‌شد، اهمیتی دوچندان داشت.

علیخانی با بیان اینکه همیشه از مشکلات می‌گوییم، اما لازم است نکات مثبت را هم یادآور شویم، اظهار کرد: اگر تعامل خوبی میان مسئولان استانی و صنایع مستقر در خوزستان نبود، این حادثه می‌توانست تبعات بسیار ناگواری داشته باشد. مسئولان استانی، فرمانداران، متولیان بخش صنعت و ...، همه پای کار بودند و همین همبستگی جمعی سبب شد این بحران با حداقل خسارات مدیریت شود.

وی ادامه داد: به همین دلیل است که در مواجهه با این بحران، در بخش‌های دیگر مثل محیط‌زیست، امنیت، تولید صنایع و ...چالشی نداشتیم و نفت نیز ضمن حضور تمام‌قد در کنار مردم، تعهد تولید خود را حفظ کرد و در روند تولید و توزیع بنزین و دیگر فرآورده‌های نفتی هم مشکلی ایجاد نشد.    

معاون امور تولید شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه جنوب و نفت بخشی از یک خانواده هستند و درهم‌تنیده‌اند، به فعالیت اخیر صنعت نفت در حوزه ساخت داخل نیز اشاره کرد و گفت: نفت در راستای تعهدات خود برای حداکثرسازی استفاده از توان داخلی، شاهد بومی‌سازی نوعی از لوله‌های خاص است که تمام زنجیره تولید آن از ماده خام گرفته تا تولید لوله‌های گاز ترش، با همت سه شرکت فولاد مبارکه، فولاد اکسین و لوله‌سازی اهواز در داخل کشور ساخته می‌شود.

بر اساس این گزارش، فعالیت‌های شرکت ملی نفت ایران در مواجهه با سیل در استان خوزستان از ۲۷ اسفندماه ۹۷ آغاز شد و این فعالیت‌ها به صورت شبانه‌روزی در دو جبهه نگهداشت تاسیسات و راهبری تولید و پشتیبانی از مردم و امدادرسانی به مناطق سیل‌زده تداوم یافت.  

کد خبر 292172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =