لزوم کاهش روزانه یک میلیون بشکه‌ای تولید نفت اوپک

یک تحلیلگر صنعت نفت اعلام کرد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) باید تولید روزانه خود را یک میلیون بشکه دیگر کاهش دهد تا به رشد قیمت نفت کمک کند.

به گزارش شبکه خبری سی ان بی سی، اما ریچاردز، تحلیلگر ارشد مؤسسه فیچ سلوشنز گفت: در شرایط ناامیدکننده کنونی بازار نفت، اوپک باید کاهش تولید خود را یک میلیون بشکه در روز کاهش دهد تا بتواند به رشد قیمت‌ها کمک کند.

وی  افزود: بازار نفت به‌تازگی به هرگونه نشانه حاکی از افت قیمت نفت، به‌شدت حساس شده و برای کاهش قیمت نفت، دلیل زیادی لازم نیست، اما بالا بردن قیمت‌ها بسیار دشوار است.

این تحلیلگر در پاسخ به پرسشی درباره تلاش عربستان برای واداشتن دیگر تولیدکنندگان نفت به اقدام برای کمک به قیمت‌ها، گفت که این مسئله محتمل است و اکنون عربستان تنها تلاش می‌کند با اظهارنظرهای خود، به رشد قیمت کمک کند.

به گفته ریچاردز، با توجه به قیمت کنونی نفت و با توجه به سمت و سوی حرکت تقاضا، بسیار محتمل است که اوپک و متحدانش توافق کاهش تولید نفت را دست‌کم تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی تمدید کنند.

وی اظهار کرد: ممکن است اوپک و متحدانش کاهش تولید خود را عمیق‌تر کنند، اما آنها هم‌اکنون نیز کارهای زیادی کرده‌اند و فکر می‌کنم برای افزایش واقعی قیمت باید کاری بسیار چشمگیر، شاید یک میلیون بشکه کاهش دیگر، انجام دهند، اما اینکه آنها می‌توانند برای این کار اجماع لازم را ایجاد کنند، مسئله دیگری است.

مؤسسه فیچ به‌تازگی پیش‌بینی خود از قیمت شاخص نفت خام برنت در سال ۲۰۱۹ میلادی را به ۶۷ دلار کاهش داده‌ و به گفته ریچاردز، احتمال کاهش بیشتر قیمت، بالاست.

کد خبر 292228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =