استقرار سامانه مدیریت پسماند در کل پتروشیمی‌های کشور

مدیر اچ‌اس‌یی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه سامانه مدیریت پسماند در همه شرکت‌های پتروشیمی مستقر شده است، گفت: هدف از استقرار این سامانه حرکت به سمت کاهش تولید پسماند، افزایش بازیافت و مدیریت اصولی پسماندهاست.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، داود عمادی با اشاره به اینکه حفظ محیط‌زیست در صنعت پتروشیمی اهمیت ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: خوشبختانه مجتمع‌ها و طرح‌های پتروشیمی در سال‌های اخیر، در این زمینه اقدام‌های قابل توجهی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه حرکت صنعت پتروشیمی به سوی صنعت سبز و کم کربن به عنوان یک راهبرد در همه فعالیت‌ها بسیار مهم است، افزود: اجرای پروژه‌های کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در شرکت‌های پتروشیمی در حال انجام است؛ پتروشیمی‌های کرمانشاه، رازی، مارون، شیراز در این زمینه دستاوردهای مطلوبی داشته‌اند.

مدیر اچ‌اس‌یی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: طرح پتروشیمی همت با هدف جمع‌آوری گازهای گلخانه‌ای صنایع مستقر در منطقه عسلویه و تبدیل آن به محصولات با ارزش افزوده تعریف شده و در مرحله اجراست.

عمادی با اشاره به اینکه سامانه مدیریت پسماند در همه شرکت‌های پتروشیمی مستقر شده است، گفت: هدف از استقرار این سامانه حرکت به سمت کاهش تولید پسماند، افزایش بازیافت و مدیریت اصولی پسماندهاست.

وی ضمن تشویق و بهره‌گیری از توان صنایع بازیافتی کشور برای مدیریت پسماند تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت ۳۰۰ هزار تنی Landfill (محل دفن زباله‌ها) صنعتی احداث شده از سوی پتروشیمی بندرامام به عنوان نخستین محل دفن اصولی پسماند صنعتی کشور، تلاش می‌شود مدیریت پسماندهای تولید شده در این صنعت به نحو احسن و با کمترین اثر سوء بر محیط زیست انجام شود.

عمادی با بیان اینکه در توسعه صنعت پتروشیمی جنبه‌های محیط‌زیستی در کنار مسائل فنی و اقتصادی مدنظر قرار می‌گیرد، اظهار کرد: پارسال به‌منظور اطمینان یافتن از اجرای مناسب و صحیح طرح‌های در حال احداث پتروشیمی جنبه‌ها و آثار زیست محیطی ۲۰ طرح کارشناسی و ارزیابی دقیق شد.

مدیر اچ‌اس‌یی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه حمایت مجتمع‌های پتروشیمی از گونه‌های جانوری رضایت‌بخش بوده است، گفت: پتروشیمی آریاساسول آهوی جبیر، پتروشیمی زاگرس آهوی شنی، پتروشیمی نوری دلفنین‌های گوژپشت خلیج فارس و پتروشیمی مبین لاک پشت‌های پوزه عقابی را که جزو گونه‌های در حال انقراض در سواحل نایبند هستند حمایت می‌کنند. پتروشیمی‌های کاویان و جم نیز در زمینه حفظ محیط‌زیست دریایی و نیز پاکسازی سواحل نایبند اقدام‌های قابل توجهی را انجام داده‌اند.

عمادی با اشاره به اینکه حفظ کلونی طوطی ماهی‌های ساکن در اسکله‌ها نیز از سوی شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی در حال انجام است، ادامه داد: کاشت و نگهداشت هشت میلیون اصله نهال درخت حرا به مساحت تقریبی ۵۰۰ هکتار در خورهای منطقه از سوی پتروشیمی بندر امام انجام شده است.

مدیر اچ‌اس‌یی شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: افزون بر شرکت‌های پتروشیمی عسلویه و ماهشهر، شرکت‌های مستقر در دیگر مناطق کشور نیز پیشتاز رعایت اصول زیست محیطی هستند و توسعه فضای سبز، ساخت و تکمیل مراکز بهداشتی و درمانی، تجهیز مدارس و توسعه فضای سبز از مهمترین فعالیت‌های پتروشیمی‌ها در مسیر تحقق مسئولیت‌های اجتماعی است.

کد خبر 292450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =