۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱
  • کد خبر: 292501
محدودیت عرضه سبب افزایش قیمت‌ نفت می‌شود

با نگاهی به شرایط کنونی عرضه و تقاضای نفت، مشخص می‌شود که بازار با کمبود عرضه روزانه ۷۳۰ هزار بشکه نفت روبه‌رو است و با استمرار کاهش تولید اوپک ممکن است این کمبود عرضه به یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز برسد.

به گزارش پایگاه خبری مانی کنترل، نزدیک شدن تحریم‌ها ضد ونزولا از دیگر عوامل تهدیدکننده عرضه نفت است و اگر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، معافیت ۹۰ روزه این کشور را تمدید نکند، شاهد افت تولید بیشتری خواهیم بود.

در هفته گذشته پس از راه‌اندازی یک خط لوله و افزایش صادرات نفت آمریکا، دولت این کشور از کاهش ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه‌ای ذخیره‌سازی نفت در پایانه کوشینگ در ایالت اوکلاهوما خبر داد. همچنین بررسی فنی نمودارهای بازار آینده نفت در آمریکا حاکی از وضع وارونگی است که نشانه‌ای از محدودیت عرضه در آینده به شمار می‌آید.

افزون بر موارد بالا، انتظار می‌رود خوش‌بینی درباره نتایج جنگ تجاری و همچنین اتخاذ سیاست‌های انبساطی از سوی بانک‌های مرکزی، به رشد قیمت نفت کمک کند.

بنابراین انتظار می‌رود قیمت شاخص نفت دبلیوتی‌آی آمریکا افزایش یابد و در سه ماه چهارم سال ۲۰۱۹ میلادی به بازه ۶۰ تا ۶۲ دلار برسد.

کد خبر 292501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =