پایبندی ۱۵۹ درصدی اوپک و غیراوپک به توافق کاهش تولید نفت

کمیته وزارتی نظارت بر توافق کاهش تولید نفت اوپک و غیراوپک ضمن تاکید بر ارزش حیاتی پایبندی به حفظ توازن بازار در شرایط پرابهام کنونی، میزان پایبندی به این توافق را در ماه ژوئیه ۱۵۹ درصد اعلام کرد.

به گزارش دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، کمیته وزارتی نظارت بر توافق کاهش تولید نفت کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اعلام کرد که در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۹ میلادی پایبندی به توافق جهانی کاهش تولید نفت به ۱۵۹ درصد و میانگین پایبندی از آغاز این سال به ۱۳۴ درصد رسیده است.

این کمیته اعلام کرد: این سطح بالا از پایبندی سبب شده است ابهام‌های ناشی از نگرانی درباره رشد اقتصادی در بازار نفت خنثی شوند.

در بیانیه کمیته یادشده آمده است که توافق جهانی کاهش تولید نفت در کنار استمرار رشد مطلوب تقاضای نفت تاکنون توانسته است رشد ذخیره‌سازی نفت در جهان را مهار کند و احتمالا سبب کاهش ذخیره‌سازی در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ میلادی می‌شود.

کمیته وزارتی نظارت بر توافق  کاهش تولید نفت اوپک و غیر اوپک همچنین اعلام کرد که بیشتر نهادهای مهم پیش‌بینی کننده، انتظار دارند عوامل بنیادین بازار نفت در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ میلادی قوی باشند.

کد خبر 292533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =