تزریق بیش از یک میلیارد مترمکعب گاز به مخزن سراجه قم

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از تزریق یک میلیارد و ۵ میلیون مترمکعب گاز به مخزن سراجه قم از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، رامین حاتمی گفت: در سال ۱۳۹۷ در مجموع یک میلیارد و ۲۶ میلیون مترمکعب گاز به این مخزن تزریق و ۷۷۳ میلیون مترمکعب بازتولید شده بود.

وی درباره فعالیت‌های انجام‌شده به منظور جمع‌آوری گازهای همراه گفت: شرکت نفت مناطق مرکزی ایران پیرو ابلاغیه وزارت نفت مبنی بر جمع‌آوری گازهای مشعل، اقدام به برگزاری مزایده واگذاری گازهای مشعل کرد و نخستین طرح در میدان نفت‌شهر و سومار اسفندماه ۱۳۹۷ واگذار شد.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران اظهار کرد: با اجرایی شدن قرارداد فروش گاز میدان‌های نفت‌شهر و سومار، روزانه از سوزاندن حدود ۱۰ میلیون فوت مکعب گاز جلوگیری می‌شود.

به گفته حاتمی، با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، گازهای مشعل میدان‌های چشمه‌خوش، آبان، پایدار غرب، سروستان و سعادت‌آباد، دالپری، دهلران و دانان نیز امسال واگذار می‌شود.

شرکت نفت مناطق مرکزی ایران یکی از پنج شرکت اصلی تولیدکننده نفت و گاز در ساختار شرکت ملی نفت ایران است که در سال ۱۳۷۷ تاسیس شد. این شرکت در مجموع مسئولیت توسعه و تولید از ۸۴ میدان گازی و نفتی را به‌عهده دارد که تاکنون ۱۳ میدان گازی و ۱۳ میدان نفتی توسعه یافته و در مدار تولید قرار گرفته‌اند.
 

کد خبر 292759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =