۱۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
  • کد خبر: 292762
مسجدسلیمان می‌تواند قطب گردشگری صنعتی ایران شود

معاون امور تولید شرکت ملی نفت ایران گفت: مسجدسلیمان با بهره‌گیری از موهبت داشتن اماکن و تاسیسات نفتی می‌تواند به قطب گردشگری صنعتی کشور بدل شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، فرخ علیخانی با سفر به زادگاه نفت و حضور در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجد سلیمان، در جریان فعالیت‌های تولید نفت و گاز، پروژه‌های اجرایی و همچنین اقدام‌های این شرکت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی قرار گرفت.

وی با مطلوب توصیف کردن فعالیت‌های شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان گفت: با توجه به قدمت تولید نفت از مخازن این شرکت، خوشبختانه در زمینه تولید، براساس برنامه ابلاغی حرکت می‌کند و عزمی راسخ برای چرخش چرخ اقتصاد کشور دارد.

علیخانی در بازدید از تاسیسات قدیمی صنعت نفت در این شهر اظهار کرد: مسجدسلیمان می‌تواند جاذبه و قطب گردشگری صنعتی کشور شود و برای این کار ضرورت دارد پروژه پارک موزه صنعت نفت هرچه سریع‌تر به سرانجام برسد.

قباد ناصری، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان نیز ضمن ارائه گزارشی از تولید نفت و گاز در این شرکت بر سختی تولید ناشی از گستردگی حوزه جغرافیایی و پراکندگی و قدمت مخازن اشاره کرد.

وی با اشاره به وضع دو پروژه حیاتی احداث تاسیسات تزریق گاز در میدان‌های لب سفید و هفتکل و نقش آنها در افزایش ضریب بازیافت مخزن اظهار کرد: این دو پروژه که پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد دارند، برای تکمیل کار منتظر تامین اعتبار باقی‌مانده هستند.

ناصری با تاکید برحفظ تولید ایمن و پایدار، احداث خطوط لوله جایگزین را مصداق این کار عنوان کرد و گفت: خط لوله ۱۲ اینچ انتقال نفت واحد بهره‌برداری لب سفید ابتدا با حفظ فاصله و حریم ایمن احداث شد، اما به علت توسعه شهری و رعایت نشدن حریم، اکنون در محدوده مسکونی شهر قرار گرفته و ضمن ایجاد مانع در بررسی و پایش وضع خط لوله به علت ساخت و سازهای شهری، ایمنی خط لوله و محدوده مسکونی حریم خط  طول مسیر را متاثر کرده که لازم است برای احداث خط لوله جایگزین خارج از محدوده شهری اقدام شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان به کمبود امکانات رفاهی مناسب در سطح شهر مسجدسلیمان اشاره و بیان کرد: کمبود امکانات رفاهی، درمانی و آموزشی موجب شده امکان جذب و نگهداشت نیروی انسانی به پایین ترین سطح خود برسد که باید در این مورد راه‌حل‌هایی اندیشیده شود.

کد خبر 292762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =