طرح احیا و بازسازی زیست‌بوم‌های مرجانی جزیره خارک آغاز شد

پروژه احیا و بازسازی زیست‌بوم‌های مرجانی برای نخستین‌ بار در کشور با مشارکت سازمان حفاظت محیط زیست ایران در منطقه عملیاتی خارک آغاز به‌کار کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، این شرکت با همکاری و مشارکت پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار سازمان محیط زیست کشور، پروژه احیا و بازسازی زیست‌بوم‌های مرجانی به‌صورت پایلوت را در منطقه عملیاتی خارک و به‌منظور احیای بخشی از زیستگاه‌های مرجانی تخریب شده در دست اجرا دارد.

بر این اساس، بخشی از اهداف این پروژه شامل احیای ریف‌های مرجانی آسیب‌دیده، ایجاد زیستگاه جدید مرجانی، تعیین و معرفی روش مناسب بومی برای توسعه زیستگاه‌های مرجانی و توسعه و الگوبرداری از تکنیک‌های موفق و عملیاتی‌شده به‌منظور بازسازی دیگر پهنه‌های مرجانی در دیگر نقاط خلیج فارس و دریای عمان است.

مدت اجرای این پروژه سه سال و از سه فاز اصلی تشکیل شده است.

شرکت نفت فلات قاره ایران به عنوان مجموعه پیشرو در استفاده از دانش فنی و فناوری‌های روزآمد به‌منظور حفاظت از محیط زیست برای نخستین‌بار در سطح کشور و به عنوان نخستین مجموعه از خانواده بزرگ شرکت‌های تابع وزارت نفت نسبت به سرمایه‌گذاری مشترک با سازمان حفاظت محیط زیست ایران به‌منظور احیای بسترهای مرجانی آسیب‌دیده اقدام کرده است تا به مسئولیت اجتماعی خود در این زمینه به‌درستی عمل کند.

کد خبر 292890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =