کاهش برآورد برای رشد تقاضای جهانی نفت در ٢٠١٩

تازه‌ترین برآوردهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا از کاهش رشد تقاضای جهانی نفت خام در سال ٢٠١٩ حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری پلاتس، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در تازه‌ترین گزارش چشم‌انداز کوتاه مدت انرژی خود، برآورد درباره رشد تقاضای جهانی نفت خام را نسبت به برآورد پیشین خود ۱۰۰ هزار بشکه‌ در روز کاهش داد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا، روز سه‌شنبه (۱۹ شهریورماه) در گزارش ماهانه خود اعلام کرد که تقاضای جهانی نفت خام در سال ۲۰۱۹ برای نخستین بار از سال ۲۰۱۱ میلادی به کمتر از یک میلیون بشکه در روز یعنی روزانه ۸۹۰ هزار بشکه می‌رسد که این مقدار نسبت به برآورد پیشین این نهاد روزانه ۱۰۰ هزار بشکه کاهش نشان می‌دهد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا برای هفتمین ماه پیاپی است که  پیش‌بینی خود برای تقاضای جهانی نفت خام در سال ۲۰۱۹ را کاهش می‌دهد.

تقاضای ضعیف و تحولات اخیر در بازارهای جهانی نفت خام اداره اطلاعات انرژی آمریکا را بر این داشت تا افزون بر تقاضا، پیش‌بینی درباره قیمت نفت خام را در گزارش چشم انداز کوتاه مدت انرژی خود کاهش دهد.

براساس برآورد این نهاد، میانگین قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در سال ۲۰۱۹ میلادی به ۶۳ دلار و ۳۹ سنت و در سال ۲۰۲۰ به ۶۲ دلار می‌رسد که به ترتیب نسبت به برآورد ماه اوت ۱.۷۶ سنت و ۳ دلار افت نشان می‌دهد.

تازه‌ترین برآورد اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد که  میانگین قیمت نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی در سال ۲۰۱۹ میلادی به ۵۶ دلار و ۳۱ سنت و در سال ۲۰۲۰ به ۵۶ دلار و ۵۰ سنت می‌رسد که به ترتیب نسبت به برآورد ماه اوت ۱.۵۶ سنت و ۳ دلار افت نشان می‌دهد.

براساس پیش‌بینی این نهاد زیرمجموعه وزارت انرژی آمریکا، تولید نفت خام آمریکا در سال ۲۰۱۹ به میانگین روزانه ۱۲ میلیون و ۲۴۰ هزار بشکه و در سال ۲۰۲۰ میلادی به میانگین روزانه ۱۳ میلیون و ۲۳۰ هزار بشکه می‌رسد که نسبت به برآورد ماه اوت ۳۰ هزار بشکه در روز کاهش نشان می‌دهد.

میانگین تولید نفت خام آمریکا در سال ۲۰۱۸ میلادی روزانه ۱۰ میلیون و ۹۹۰ هزار بشکه بود.

افزایش تولید روزانه ۲۲۰ هزار بشکه‌ای اوپک در ماه اوت

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در تازه‌ترین برآورد خود اعلام کرد که میانگین تولید نفت خام اوپک در ماه اوت به ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز رسید که نسبت به ماه ژوئیه ۲۲۰ هزار بشکه در روز افزایش نشان می‌دهد.  

این نهاد آمریکایی پیش‌بینی می‌کند که میانگین تولید نفت خام در سال ۲۰۱۹ به ۳۰ میلیون و ۳۰ هزار بشکه و در سال ۲۰۲۰ به ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز می‌رسد که به ترتیب در مقایسه با برآورد پیشین روزانه ۱۰۰ هزار و ۱۹۰ هزار بشکه کاهش نشان می‌دهد.

کد خبر 293026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =