تکمیل ۴ پروژه تعمیراتی، بازسازی و نوسازی در منطقه عملیاتی سیری

چهار پروژه تعمیراتی، بازسازی و نوسازی در منطقه عملیاتی سیری با انجام یک هفته عملیات فشرده و به منظور پایداری تولید پایان یافت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، محمدحسین دانشفر، مدیر تولید این شرکت توضیح داد: با مشاهده نشتی در قسمت جزر و مدی رایزر ۱۶ اینچ سکوی ایلام، تعویض رایزر در برنامه منطقه عملیاتی سیری قرار گرفت. به همین منظور با تامین گاز مصرفی نیروگاه‌های منطقه از طریق عسلویه در روز هشتم شهریورماه، همه چاه‌های میدان اسفند بسته شد و چهار عملیات تعمیراتی هدف‌گذاری‌شده با موفقیت پایان یافت.

وی افزود: در این راستا با مشاهده نشتی در خطوط لوله فرسوده رایزر ۱۶ اینچ نفت و ۱۸ اینچ گاز سکوی ایلام در یک عملیات فشرده و سنگین تعمیراتی و با استفاده از توان داخلی تعمیرات دریایی شرکت و همت همکاران منطقه عملیاتی سیری و سکوی ایلام، توپک‌رانی‌های مورد نیاز در مسیر خطوط، برشکاری بخش فرسوده رایزر ۱۶ اینچ نفت و ۱۸ اینچ گاز روی سکوی ایلام انجام و با نصب قطعات جایگزین و سپس جوشکاری، سنگ‌زنی، آزمون با نظارت بازرسی فنی و رعایت الزام‌های کامل ایمنی، بازسازی و نوسازی این خطوط انجام و چاه‌های مربوطه عملیاتی شد.  به موازات انجام عملیات بازسازی و نوسازی یادشده و استفاده از فرصت موجود، اسپیدگذاری و جداسازی تفکیک‌کننده ۷۱۰ برای تعمیرات اساسی نیز انجام شد.

به گفته دانشفر، عملیات اسپیدگذاری و تخلیه فشار ظرف (لخته‌گیر) در تاسیسات خشکی برای لجن‌روبی و بازدید داخلی آن نیز پس از آماده‌سازی مسیرهای ورودی و خروجی به موازات این عملیات انجام و پس از تمیزسازی کامل لخته‌گیر و آماده کردن آن، گام دیگری برای تولید ایمن و پایدار برداشته شد. این عملیات فشرده که با بهره‌گیری از توان همکاران منطقه عملیاتی سیری و سکوی ایلام و به‌صورت کامل ازسوی گروه‌های تعمیراتی دریایی و خشکی انجام گرفت، در مدت یک هفته و زودتر از موعد برنامه‌ریزی‌شده اجرا شد که در نوع فعالیت‌های تعمیراتی دریا بی‌نظیر بوده و این موضوع سبب صرفه‌جویی قابل توجهی شده است.

کد خبر 293047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =