سیاست‌های هزینه‌ای حوزه ورزش وزارت نفت ابلاغ شد

وزیر نفت در بخشنامه‌ای سیاست‌های هزینه‌ای حوزه ورزش وزارت نفت را برای اجرا به شرکت‌های اصلی و تابعه وزارت نفت، موسسه‌ها و واحدهای مستقل ستادی و صندوق‌های بازنشستگی ابلاغ کرد.

به گزارش شانا، در متن ابلاغیه بیژن زنگنه، وزیر نفت آمده است: به‌منظور اجرای سیاست‌های اعلامی مبنی بر صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها رعایت موارد ذیل الزامی بوده که برای اجرای دقیق اعلام می‌شود:

١- انجام مسئولیت‌های مدرس، سرپرست، سرمربی، مربی، کمک مربی، دبیر، عوامل فنی و پزشکی و دیگر عناوین مشابه در تیم‌های باشگاهی در همه سطوح مرتبط با ورزش قهرمانی، تنها از طریق افراد حقیقی بخش خصوصی (غیردولتی) مجاز است و پرداخت هرگونه وجهی به کارکنان در قالب تیم‌های قهرمانی تحت هر عنوان ممنوع است.

 تبصره- در مراکز دورافتاده‌ای که امکان تامین مربی متخصص و دارای صلاحیت‌های لازم در کوتاه‌مدت وجود نداشته و یا به جهت تأمین، مستلزم هزینه‌های زیاد است حداکثر دو ماه از تاریخ این ابلاغیه از شمول این بند مستثنا بوده و متولیان امر موظف به انجام تمهیدات مورد نیاز و هماهنگی‌های لازم با نهادهای تخصصی مرتبط خارج از صنعت نفت برای تامین نیازهای یادشده در دوره زمانی یادشده خواهند بود.

مسئولیت تأیید مراکز اشاره شده در این تبصره بر اساس درخواست شرکت‌های اصلی به‌عهده معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی است.

٢- مالکیت/ مدیریت و کمک مالی به باشگاه‌های حرفه‌ای توسط شرکت‌های تابعه صنعت نفت به هر صورت (مستقیم و غیرمستقیم) ممنوع است.

تبصره - تعیین تکلیف موسسه‌ها/ باشگاه‌های حرفه‌ای فعال در صنعت نفت که شامل تیم‌های فوتبال صنعت نفت مسجد سلیمان، صنعت نفت آبادان و پارس جنوبی جم است، تا تاریخ  ۱/ ۹/ ۱۳۹۸ انجام پذیرد، مسئولیت تعیین تکلیف موسسه‌ها/ باشگاه‌های یادشده در چارچوب ضوابط و مقررات ذی‌ربط به عهده مدیران عامل شرکت‌های اصلی مرتبط می‌باشد.

۳- با توجه به کمبود منابع مالی، در سال ۱۳۹۸، صنعت نفت هیچ اعتباری برای اعزام برون‌مرزی تیم‌های ورزشی اعم از قهرمانی (برای شرکت در مسابقات رسمی بین‌المللی دوره‌ای آسیایی و جهانی به‌عنوان سهمیه فدراسیون‌های مربوطه و مشابه آن) تخصیص نمی‌دهد.

۴- ترکیب ورزشکاران تیم‌های قهرمانی زیر پوشش صنعت نفت باید شامل حداقل ۷۰ درصد از کارکنان صنعت نفت (رسمی، پیمانی، قراردادی) و افراد تحت تکفل آنان باشد. رعایت این امر از ابتدای سال ۱۳۹۸ به میزان حداقل ۵۰ درصد از ابتدای سال ۱۳۹۹ به میزان حداقل ۶۰ درصد و پس از آن حداقل ۷۰ درصد مبنای ترکیب ورزشکاران خواهد بود، در غیر این صورت هزینه‌کرد برای این تیم‌ها مجاز نیست.

۵- به‌منظور شفاف‌سازی هزینه‌ها و نظارت بر عملکرد فعالیت‌های ورزشی شرکت‌های اصلی مکلف‌اند انواع بودجه‌های مربوط به تربیت بدنی را که در سرفصل‌های مختلف درج شده‌اند به صورت شفاف و متمرکز به تفکیک هزینه‌های ورزش همگانی/ قهرمانی/ زیرساخت/ ورزش پایه در صورت جلسه مجمع عمومی سالانه صاحبان سهام شرکت اظهار کنند و بر همان اساس نیز در سیستم‌های مالی شرکت‌ها اعمال حساب شود.

۶- برنامه‌های پیشنهادی شرکت‌های اصلی که در قالب تقویم برنامه بودجه فعالیت‌های ورزشی سالانه تدوین می‌شود پس از پایش (کنترل) و تایید معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی (رئیس شورای مرکزی ورزش وزارت نفت)، در سقف بودجه و اعتبارات مصوب قابلیت اجرا خواهد داشت.

کد خبر 293098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =