۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸
  • کد خبر: 293099
عمان: نفت ۸۰ دلاری را فراموش کنید

وزیر نفت و گاز عمان در تازه‌ترین اظهارنظر خود گفت: تولیدکنندگان دیگر باید به نفت ۶۰ دلاری عادت کنند و قیمت‌ ۸۰ دلار برای هر بشکه را به باد فراموشی بسپارند.

محمد بن حمد الرمحی به تازگی در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس در ابوظبی عنوان کرده است که کشورهای تولیدکننده نفت باید خود را به قیمت‌های ۶۰ دلار برای هر بشکه نفت عادت دهند، زیرا دیگر نفت ۸۰ دلاری دور از ذهن است.

وی افزود: هر تولیدکننده‌ای به جای نفت ۶۰ دلاری نیازمند نفت ۸۰ دلاری است، اما آیا این خواسته آنها منطقی است؟ بی‌تردید نیست و در اوضاع و احوال کنونی منطقی به نظر نمی‌آید.

عمان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نیست، اما در کنار روسیه و بعضی از تولیدکنندگان غیرعضو این سازمان به توافقنامه همکاری اوپک و غیراوپک برای کاهش تولید نفت پیوسته است.

براساس برآورد اقتصاددانان، عمان برای به تعادل رساندن بودجه خود به نفت حدود ۸۵ دلار برای هر بشکه نیاز دارد.

خبرگزاری رویترز هفته گذشته در گزارشی به نقل از الرمحی اعلام کرده بود که عمان خواهان رسیدن قیمت نفت به رقم ۷۰ دلار برای هر بشکه است.

وزیر نفت و گاز عمان روز دوشنبه هفته گذشته (۱۸ شهریورماه) گفت: هنوز برای ارزیابی درباره اینکه آیا شرایط کنونی بازارهای جهانی نیاز به کاهش بیشتر تولید نفت دارد، زود است.

شانزدهمین نشست کمیته وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک روز پنجشنبه (۲۱ شهریورماه) در ابوظبی با تاکید بر لزوم همکاری و تعهد بیشتر برای حمایت از ثبات بازار نفت به کار خود پایان داد و برخی از وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک پیشنهاد کاهش بیشتر تولید نفت را مطرح کردند.

کد خبر 293099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =