اختصاص ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای کاهش تبعات سیل خوزستان

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز از تخصیص ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارت‌های ناشی از وقوع سیل در خوزستان خبرداد و گفت: رفع دغدغه‌های مردم برای جبران تبعات سیل از اولویت‌های امسال این مدیریت است.

بابک دارابی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا عنوان کرد: این مبلغ در مسیر تعمیر، احداث، نوسازی و بازسازی مدارس، منازل مسکونی و بازسازی مراکز بهداشتی و درمانی مناطق سیل‌زده هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای احداث و نوسازی ۱۰۹ مدرسه اختصاص داده شده است، تصریح کرد: همچنین اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان برای بازسازی ۲ هزار و ۲۵۸ واحد مسکونی در ۱۵۰ روستا و ۱۰۷ پروژه با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان برای بازسازی مراکز بهداشتی و درمانی درنظر گرفته شده است.

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز موضوع بازسازی مدارس، ضرورت رسیدگی به مسائل بهداشتی و در نهایت کمک به خانواده‌های حادثه دیده و جبران کمبودهای ناشی از سیل را از جمله مهم‌ترین دغدغه مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت خیز برشمرد و خاطر نشان کرد: هر چند وقوع سیل در روزهای ابتدایی سال کام مردم کشورمان را تلخ کرد اما همکاران شرکت ملی نفت ایران از همه شرکت‌ها اعم از ملی مناطق‌ نفتخیز جنوب، نفت و گاز اروندان، ملی حفاری ایران، مهندسی و توسعه نفت و ... از نخستین روز حادثه در مناطق آسیب‌دیده حاضر شدند و اقدام به برآورد میزان خسارات وارده کردند.

به گفته دارابی، نخستین گزارش بازدیدهای میدانی و بررسی‌ها چهاردهم فروردین‌ماه به مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ابلاغ شد و این گزارش‌ها هر دو هفته یک بار روزآمد و به مدیریت ارائه می‌شد.

کد خبر 293111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =