۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
  • کد خبر: 293114
بارکلیز پیش‌بینی خود از قیمت نفت را کاهش داد

بانک انگلیسی بارکلیز پیش‌بینی خود را از قیمت نفت به دلیل عوامل مختلف اقتصادی در جهان کاهش داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بارکلیز روز جمعه (۲۲ شهریورماه) پیش‌بینی قیمت نفت را با استناد به جنگ تجاری رو به وخامت ایالات متحده آمریکا و چین، ضعف مداوم فعالیت‌های تولید جهانی و افزایش احتمال ایجاد بی‌نظمی به دلیل خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا کاهش داد.

این بانک سرمایه‌گذاری پیش‌بینی می‌کند که قیمت‌های برنت در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به‌طور میانگین ۶۵ دلار برای هر بشکه باشد که نسبت به برآورد پیشین یعنی ۶۹ دلار برای هر بشکه، کاهش‌ یافته است.

قیمت نفت خام دبلیوتی‌آی هم به‌طور میانگین ۵۸ دلار در سال ۲۰۱۹ و ۶۰ دلار در سال ۲۰۲۰ خواهد بود که در مقایسه با برآوردهای پیشین که به ترتیب ۶۱ و ۶۲ دلار به ازای هر بشکه بود، کاهش یافته است.

این بانک انگلیسی اعلام کرد: قیمت نفت تحت‌ شعاع  افول اقتصاد جهانی قرار دارد و تنش‌های تجاری و کاهش تولید همچنان تقاضا برای نفت خام را تضعیف می‌کند.

این بانک پیش‌بینی خود را برای رشد تقاضای نفت ۲۰۰ هزار بشکه در روز برای سال جاری و آینده میلادی کاهش داد و این رقم را روزانه ۸۰۰ هزار بشکه در سال ۲۰۱۹ و ۱.۳ میلیون بشکه برای سال ۲۰۲۰ اعلام کرد.

بارکلیز همچنین گفت در حالی‌ که قیمت نفت درگیر تشدید تنش‌های تجاری شده است، بنیادهای عرضه و تقاضا در بازار تا حدی حامی قیمت‌ها خواهند بود.

این بانک انگلیسی روند افزایش تولید نفت خام ایالات متحده را به مقدار قابل توجهی کند پیش‌بینی می‌کند، زیرا انتظار می‌رود قیمت نفت پایین‌تر هزینه‌های سرمایه‌ای را برای به‌ویژه  فعالان کوچک‌تر که تمرکز بیشتری بر انضباط سرمایه‌های خود دارند، کاهش دهد.

کد خبر 293114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =