۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
  • کد خبر: 293115
صنعت نفت شیل آمریکا کم رونق شد

تحلیل و برآورد تحلیلگر بازار رویترز حکایت از آن دارد که تولید نفت آمریکا با وجود کم رونق شدن صنعت نفت شیل و کند شدن روند افزایش تولید، همچنان نزدیک به رکوردهای بالاست.

تولید نفت خام ایالات متحده آمریکا در ماه ژوئن نزدیک به بالاترین حد خود باقی ماند، اما افزایش تولید این کشور از اواخر پارسال به‌طور قابل توجهی کند شد که این شرایط در واکنش به کاهش قیمت نفت رخ داد.

کندی روند افزایشی تولید نفت ایالات متحده آمریکا تا سال ۲۰۲۰ میلادی هم ادامه خواهد داشت.

براساس داده‌های اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) که روز پنجشنبه (۲۱ شهریورماه) منتشر شد، تولید نفت خام آمریکا در ماه ژوئن به‌طور میانگین روزانه ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه اعلام شد که از اساس نسبت به رکورد ماه‌های مه و آوریل بدون تغییر بوده است.

با وجود این، رونق شیل در واکنش به کاهش قیمت نفت از آغاز سه ماه چهارم سال ۲۰۱۸ تعدیل شده است و پیش‌بینی می‌شود روند کاهشی قیمت‌ها در باقیمانده سال ۲۰۱۹ و سال ۲۰۲۰ ادامه یابد.

مقدار تولید در سه ماه میان ماه‌های آوریل تا ژوئن در مقایسه با پارسال تقریباً یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز (۱۵ درصد) افزایش‌یافته است (ماهنامه تأمین نفت، EIA، سپتامبر ۲۰۱۹)، اما رشد سالانه از اوج ۲ میلیون بشکه در روز (۲۱ درصد) در اوت - اکتبر ۲۰۱۸ کند شده و تولید در ۶ ماه نخست سال پس از رشد شدید در طول ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به‌طور گسترده‌ای ثابت مانده است.

اوج تولید در نیمه‌ نخست سال، واکنش با تأخیر به رونق حفاری و دوره قیمت‌های بسیار بالا در اواسط سال ۲۰۱۸ است.


جان کمپ، تحلیلگر بازار در رویترز
منبع:  رویترز

کد خبر 293115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =