وضع تولید بنزین در پالایشگاه‌های بندرعباس و ستاره خلیج فارس بررسی شد

نشست بررسی وضع تولید بنزین در پالایشگاه‌های بندرعباس و ستاره خلیج فارس با حضور مدیران این دو پالایشگاه در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه صبح امروز (جمعه، ۲۹ شهریورماه) در سفر به بندرعباس به همراه مدیران عامل چهار شرکت اصلی، در نشستی با مدیران پالایشگاه‌های نفت بندرعباس و میعانات گازی ستاره خلیج فارس، وضع تولید بنزین را بررسی کرد.

آخرین برنامه‌ها و اقدام‌های انجام شده برای افزایش ظرفیت تولید پالایشگاه ستاره خلیج فارس نیز از دیگر مواردی بود که در این نشست درباره آن بحث و تبادل نظر شد.

مسعود کرباسیان، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، حسن منتظر تربتی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، علیرضا صادق‌آبادی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، بهزاد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شماری از مدیران صنعت نفت وزیر نفت را در این سفر یک‌روزه همراهی می‌کنند.

به گزارش شانا، وزیر نفت ششم شهریورماه در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر گفته بود: آخرین بنزینی که تولید می‌کنیم یورو ۴ است، ما در سال ۹۱ تولید بنزین یورو نداشتیم، اما در سال ۹۷ مقدار تولید روزانه بنزین با کیفیت یورو به ۷۶ میلیون لیتر رسید و اکنون در کلانشهرها بنزین یورو تولید می‌شود، در پالایشگاه تبریز که به‌تازگی چند طرح آن با حضور رئیس‌جمهوری افتتاح شد و در پالایشگاه بندرعباس، بنزین باکیفیت و عالی تولید می‌شود.

زنگنه در جریان این گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با عنوان «خبری خوش برای مردم ایران» مجموع تولید روزانه بنزین در کل کشور را ۱۱۵ میلیون لیتر اعلام کرده و گفته بود: در تیرماه و مردادماه به ترتیب مقدار تولید بنزین به ۱۱۱ و ۱۱۲ میلیون لیتر رسید، بنابراین با توجه به مقدار مصرف بنزین کل کشور، ما اکنون بیش از ۱۱ میلیون لیتر تولید اضافه بنزین داریم که البته این مقدار را ذخیره می‌کنیم، صادرات بنزین را نیز آغاز کرده‌ایم.

وزیر نفت همچنین عنوان کرده بود که در زمینه تولید نفت‌گاز نیز با ظرفیت تولید روزانه ۱۲۵ میلیون لیتر، در مردادماه ۱۲۰ میلیون لیتر در روز نفت‌گاز تولید کردیم.

کد خبر 293313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =