راه‌های مواصلاتی آسیب‎دیده از سیل در غرب کارون بهسازی می‎شود

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز با اشاره به آسیب‎دیدگی راه‌های مواصلاتی روستایی در منطقه عملیاتی غرب کارون به دلیل وقوع سیل، گفت: بهسازی این راه‎ها در قالب طرح‎های مسئولیت اجتماعی دستور کار این مدیریت قرار دارد.

بابک دارابی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: بر اساس طرح‌های هادی روستایی که اصلاح معابر، روشنایی، دفع آب‌های سطحی و... در آن مطرح است، ۲۱ پروژه مربوط به دشت آزادگان با اعتباری بالغ بر ۶.۷ میلیارد تومان تکمیل و ۱۳ پروژه نیز با اعتبار ۲۸ میلیارد تومان در حوزه بهسازی راه های روستایی حال اجراست که امیدواریم این ۱۳ پروژه در صورت تکمیل شدن، تا پایان امسال کمک شایانی به منطقه غرب کارون کند.

این مقام مسئول یادآور شد: درباره طرح‌های هادی روستایی که مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی را هم به دنبال داشت، مقوله خدمات روستایی را به آن اضافه کردیم. بر این اساس خدمات روستایی از سوی بنیاد مسکن صورت می‌گیرد که ما می‌توانیم یک جایگاه قانونی برای کمک‌هایمان داشته باشیم.

به گفته دارابی، طرح‌های هادی روستایی در دست اقدام، ۲۴۶ پروژه با ۹۵ میلیارد تومان اعتبار است که ۴۳ میلیارد تومان از این اعتبار پرداخت شده و ۱۰۸ پروژه در غرب کارون، منطقه عمومی پارس و تعدادی هم پراکنده در برخی استان‌ها از جمله ایلام، کرمانشاه و خراسان رضوی به بهره‌برداری رسیده است.

غرب کارون نیازمند توسعه پایدار اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی است

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز با بیان اینکه غرب کارون نیازمند توسعه پایدار اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و شهری است، گفت: فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای دستیابی به توسعه و افزایش تولید در این منطقه ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

این مقام مسئول اظهار کرد: بررسی‌های فنی و مطالعات اولیه پیرامون منطقه غرب کارون از سوی مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز انجام شد که فاز اول و دوم آن که به ترتیب مربوط به مطالعه وضع موجود و مباحث راهبردی است به تصویب رسیده و فاز سوم آن که فرآیند انجام کارهای قراردادی است در حال بررسی است و با تائید و تصویب آن وظایف شرکت ملی نفت و شرکت‌های تابعه در غرب کارون مشخص خواهد شد.

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز در ادامه به تدوین نظام‌نامه مسئولیت اجتماعی اشاره و عنوان کرد: واقعیت این است که جوامع محلی و ساکنان پیرامون تاسیسات نفتی اگر خود را دخیل در پیشرفت‌های حاصله ندانند بدون تردید همیشه در حال مقابله با صنعت نفت خواهند بود، بنابراین باید شرایطی را فراهم کرد تا حضور و مشارکت مردم پررنگ‌تر از گذشته باشد و این تعارض شکل نگیرد.

دارابی تصریح کرد: به این منظور نظام‌نامه مسئولیت اجتماعی که اخیرا در چهارمین همایش مسئولیت اجتماعی صنعت نفت از سوی مقام عالی وزارت رونمایی و به‌طور رسمی برای اجرا به دستگاه‌های ذی‌نفع ابلاغ شد، در دو سرفصل کلی، گفتمان اجتماعی و دیگری آبادانی، توسعه، نگهداشت و طرح‌های تاسیسات زیربنایی و روبنایی تدوین شده است که در صورت اجرا می‌تواند ما را در تحقق عمل به مسئولیت اجتماعی یاری برساند.

این مقام مسئول اظهار کرد: بر اساس این نظام‌نامه مقرر شده است طرح‌های عمرانی مورد تائید و تصویب هیئت مدیره از سوی مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز، مطابق با چارچوب و ضوابط معین انجام شود.

۸ مدرسه در منطقه سرخس نیمه دوم امسال به بهره‌برداری می‌رسد

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز از بهره‌برداری از هشت مدرسه در منطقه سرخس در سال جاری خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه هیئت مدیره شرکت ملی نفت، اعتباری بیش از ۲۱ میلیارد تومان برای احداث هشت مدرسه از پایه‌های پیش‌دبستانی تا دبیرستان در منطقه سرخس در نظر گرفته شد که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده نیمه دوم امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

دارابی تصریح کرد: منطقه سرخس نیازمند سالن ورزشی برای بانوان، پارک ورزشی، آمفی‌تئاتر و ... است که بر اساس اولویت‌بندی لحاظ شده در مراحل بعدی، عملیاتی خواهیم کرد.

اجرای طرح مقاوم‌سازی ساختمان‌های شرکت ملی نفت ایران

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز به اجرای طرح مقاوم‌سازی ساختمان‌های شرکت ملی نفت ایران از سوی این مدیریت اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه شورای معاونین، موضوع مقام‌سازی ساختمان‌های شرکت ملی نفت در دستور کار قرار گرفت.

دارابی اظهار کرد: در چند مکاتبه با شرکت‌های تابع موفق به دریافت اطلاعاتی پیرامون قدمت ساختمان‌ها شدیم و اینکه آیا مطالعاتی درباره مقاوم‌سازی ساختمان‌ها انجام شده است یا خیر و اینکه در صورت مطالعه، آیا تاکنون اجرایی شده است یا خیر.

این مقام مسئول یادآور شد: تعداد واحدهای ساختمانی ثبت‌شده که در اختیار شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های تابعه قرار دارد ۱۷۰۶ ساختمان، اداری ۱۳۶۲ و واحدهای صنعتی و تا سطح واحدهای فرعی ۲۱۴۸ ساختمان است.

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز با بیان اینکه این ساختمان‌ها بر اساس متراژ، قدمت و نوع متریال موجود در آنها بررسی و ارزیابی شده است، افزود: سن متوسط ساختمان‌های رصدشده برای واحدهای مسکونی ۲۴ سال، اداری ۱۸ سال و واحدهای صنعتی تا سطح فرعی ۱۸.۵ سال در نظر گرفته شده است که بعد از ارزیابی‌های انجام‌شده مشخص می‌شود آیا ساختمان‌های مذکور نیازمند مقاوم سازی هستند یا خیر.

دارابی به اهداف لحاظ‌شده برای اجرای طرح مقاوم‌سازی ساختمان‌های شرکت ملی نفت ایران اشاره و تصریح کرد: بر اساس اطلاعات جامع به‌دست آمده از شرکت‌های مستقر در مناطق، پروژه‌ها اولویت‌بندی و در چارچوب یک نظام‌نامه و با یک نرم‌افزار مشخص و مدون اطلاعات رصد خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه اجرای طرح مقاوم‌سازی هشداری است برای مدیران نسبت به اینکه ساختمان‌ها و تاسیسات در اختیار آنان تا چه میزان در مقابله با زلزله و حوادث احتمالی مقاوم هستند، گفت: تمرکز اطلاعات از طریق نرم‌افزار این امکان را فراهم خواهد کرد تا بر اساس مطالعات انجام‌شده، اقدام‌های مقتضی انجام شود.

کد خبر 293325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =