کتاب خاطرات اسارت رزمندگان خطوط لوله و مخابرات نفت رونمایی شد

کتاب خاطرات سال‌های اسارت رزمندگان شرکت خطوط لوله و مخابرات صنعت نفت با عنوان «مسافران وطن» رونمایی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، «مسافران وطن» مجموعه خاطرات آزادگان شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران نوشته سعید علامیان است که توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

قاسم عرب یارمحمدی، مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در آیین رونمایی از این کتاب گفت: در جریان جنگ تحمیلی با توجه به تأثیر لوله‌های نفت و همچنین خطوط مخابرات در اقتصاد، این خطوط همیشه مورد توجه دشمن بوده است و تنها در یک مرکز نفتی، دشمن بیش از ۳۲ بار بمباران مؤثر انجام داد که به شهادت ده‌ها نفر از همکاران ما در شرکت ملی نفت منجر شد.

مشاور وزیر نفت در امور ایثارگران نیز در این آیین گفت: رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس هیچ‌گاه کم‌کاری نکردند و آزادگان وطن مجموعه‌ای از خاطرات و افتخارات را در سینه دارند. شهدا و جانبازان همگی مظلوم هستند، اما اسیران مظلومیت دیگری دارند، زیرا آینده نامعلومی داشتند و کسی سرنوشت خودش را نمی‌دانست.

ناصر خالقی افزود: اعتقاد و ایمان موجب مقاومت رزمندگان ما در اسارت بود. کمبود غذا و بهداشت همواره در اسارت وجود داشت، اما رزمندگان ما در اسارت همواره دغدغه جبهه و کشور را داشتند. بعد از پایان جنگ و بازگشت آزادگان، لبخند بر لبان مردم نقش بست و از بازگشت ایثارگران خوشحال شدند، اما این اسارت مطالعه نشد. خاطراتی نوشته و در محافلی صحبت شد و از نقش‌آفرینی آزادگان سخن به میان آمد، اما فلسفه اسارت و مشکلات آن تحلیل نشد. در حالی که در دنیای غرب پس از جنگ‌ها، فیلم‌ها و کتاب‌های زیادی تهیه می‌شود، اما برای سرمایه‌های عظیم خودمان کاری نکرده‌ایم.

وی تاکید کرد: لازم است اهالی دانشگاه و علم، دوران دفاع مقدس و اسارت را تحلیل کنند. تحلیل و تفسیر فلسفه اسارت اتفاق لازمی است که باید از سوی مراکز پژوهشی و دانشگاهی انجام شود.

علی اصغر سالمی، مدیر منابع انسانی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران نیز در این آیین گفت: همه مسئولان ما در صنعت نفت وظیفه دارند خاطرات دفاع مقدس را ثبت و ضبط کنند. لازم است جوانانی که امور کشور را به دست می‌گیرند، زحمات گذشتگان ما را مطالعه کنند.

وی با اشاره به اینکه این کتاب به اسوه شهیدان صنعت نفت، «شهید تندگویان» تقدیم شده است، افزود: عزیزانی که خاطراتشان را در این کتاب بیان کرده‌اند، سال‌ها رنج اسارت را تحمل کرده‌ااند؛ عمری که می‌توانست در خدمت آبادانی کشور به‌کار گرفته شود.

کد خبر 293390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =