تحقق بیش از ۱۰۴ درصدی برنامه تولید تکلیفی نفت شرکت آغاجاری

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری از تحقق ۱۰۴.۶ درصدی برنامه تولید تکلیفی این شرکت در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، ابراهیم پیرامون در نشست پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌های نفت و گاز شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری که دیروز (شنبه، ششم مهرماه) برگزار شد، گفت: در نیمه نخست امسال همانند سال‌های پیش توانستیم در اجرای تعهدهای خود سربلند باشیم.

وی اظهار کرد: برنامه تکلیفی مایعات گازی نیز در نیمه نخست امسال به میزان ۱۰۵.۳ درصد تحقق یافت.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری تصریح کرد: در این مدت ۴۴ عملیات مشبک‌کاری، لوله مغزی سیار، اسیدکاری و تعمیر روی چاه‌ها انجام شد که به بهبود و نگهداشت تولید انجامید.

پیرامون گفت: با استفاده از دستگاه‌های تفکیک‌گر و فرآورش سیار نفت (MOS و MOT) در ۶ ماه نخست امسال از سوزاندن ۸۱ هزار و ۹۵۰ بشکه نفت خام جلوگیری شد.

وی انجام ۵۶۴ مورد آزمایش‌های درون‌چاهی، ۴۸ اصلاحیه فرآیندی و تعمیرات اساسی تعدادی از تاسیسات را از دیگر فعالیت‌های این شرکت برای نگهداشت و افزایش تولید نفت در نیمه نخست امسال عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری در ادامه، راه‌اندازی چاه شماره ۳۰ میدان آغاجاری و تولید از مخزن پابده این میدان، راه‌اندازی چاه شماره ۱۴۰ رگ سفید با روش فرازآوری طبیعی و ایمن‌سازی چاه‌های ۳۰ و ۸۸ آغاجاری را از جمله مهم‌ترین اقدام‌های مهندسی تولید برشمرد.

مقررات ایمنی باید در ذهن و باور کارکنان نهادینه شود

در ادامه این نشست، احمد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به فرارسیدن هفتم مهرماه، روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی گفت: این مناسبت تنها برای کارکنان اچ‌اس‌یی نیست، بلکه مختص همه کارکنان است، زیرا رعایت مقررات ایمنی باید در ذهن و باور همه همکاران نهادینه شود.

وی با بیان اهداف تشکیل نشست‌های ۶ ماهه بهره‌دهی چاه‌ها در محل شرکت‌های تابع گفت: هدف از برگزاری این نشست‌ها در محل شرکت‌های تابع، ارج نهادن به زحمات نیروهای عملیاتی است که شبانه‌روز در صف نخست عملیات تولید تلاش می‌کنند. افزون بر آن، با حضور در این شرکت‌ها و مناطق عملیاتی از نزدیک ارزیابی بهتری از مشکلات احتمالی و تنگناهای واحدهای عملیاتی انجام می‌شود.

محمدی، تسریع در اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها، پایش مستمر خطوط لوله و تاسیسات، به روزرسانی نقشه خطوط لوله و تاسیسات و تکریم و آموزش نیروی انسانی اعم از نیروهای رسمی، قراردادی و ارکان ثالث را مورد تاکید قرار داد.

بر اساس این گزارش، در این نشست درباره عملکرد ۶ ماه نخست و پیش‌بینی تولید ۶ ماه دوم امسال در ۸ میدان آغاجاری، کرنج، پارسی، پازنان، رگ سفید، رامشیر، مارون ۲ و پرنج بحث و بررسی شد.

همچنین آخرین وضع طرح توسعه ۲۸ مخزن و طرح‌های توسعه میدان‌محور مناطق نفت‌خیز جنوب در حوزه عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری نیز تحت بررسی قرار گرفت.

تسریع در اجرای پروژه‌های راهسازی آغاجاری، امیدیه و جایزان

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب همچنین در بازدید از پروژه‌های مهم راهسازی این شرکت در حوزه عملیاتی شرکت نفت و گاز آغاجاری بر تسریع در تکمیل و راه‌اندازی این پروژه‌ها تاکید کرد.

محمدی در این بازدید، آخرین وضع پروژه‌های احداث جاده امیدیه به جایزان و بهسازی و اصلاح جاده ارتباطی محور چیت پلنت تا شهر آغاجاری را به عنوان بخشی از فعالیت‌های این شرکت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی بررسی کرد.

شایان ذکر است، پروژه احداث تونل و جاده اصلی محور امیدیه به جایزان از پروژه‌های عام‌المنفعه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است که هدف از اجرای آن دستیابی به تردد آسان و دسترسی سریع روستاهای منطقه و همچنین شهـر جایزان به شهرستان‌های همجوار همانند امیدیه و در عین حال تردد کارکنان شرکت نفت و گاز آغاجاری به واحـدهـای عملیاتی کـرنج و پارسی است.

پروژه بهسازی و اصلاح جاده ارتباطی محور چیت پلنت تا شهر آغاجاری به طول حدود ۱۲ کیلومتر از جمله پروژه‌های مناطق نفت‌خیز جنوب در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی است.

حفظ سرمایه‌های انسانی و تاسیسات از اولویت‌های اصلی مناطق نفت‌خیز جنوب است

همچنین مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در بازدید از تاسیسات نفت و گاز کرنج در واحدهای تزریق گاز ۳۰۰ و ۵۰۰، گاز و گاز مایع ۱۵۰۰، بهره‌برداری، نمک‌زدایی و تزریق گاز ۲۰۰ کرنج حضور یافت و ضمن بررسی وضع تولید، تعمیرات و نگهداری این واحدها از نزدیک با سرپرستان و کارکنان این واحدها دیدار و گفت‌وگو کرد.

محمدی از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان در خط مقدم تولید قدردانی و اظهار کرد: هدف از این بازدیدها قدردانی از زحمات و بررسی درخواست‌ها، نظرات و پیشنهادهای شماست.

وی تصریح کرد: اولویت اصلی ما در مناطق نفت‌خیز جنوب در وهله نخست حفظ سرمایه‌های انسانی و در درجه بعدی حفظ تاسیسات است.

کد خبر 293689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =