نگرانی سرمایه‌گذاران درباره حمله‌های آینده به تأسیسات نفتی عربستان

در ماه جاری میلادی سرمایه‌گذاران به دلیل نوسان قیمت نفت در پی حمله به تأسیسات نفتی عربستان و توقف نیمی از تولید نفت این کشور، با تهدیدی پیش‌بینی‌نشده روبه‌رو شدند.

به گزارش روزنامه فایننشال تایمز، افزایش ۲۰ درصدی قیمت نفت پس از حمله به تأسیسات نفتی شرکت آرامکو، بزرگ‌ترین جهش قیمت نفت از زمان حمله صدام حسین به کویت در سال ۱۹۹۰ میلادی تاکنون بود.

با وجود افت قیمت‌ها پس از بازگشت نیمی از تولید از دست‌رفته عربستان، سرمایه‌گذاران همچنان از افزایش خطرها که این حمله نشانه آن هستند، متأثرند.

سرمایه‌گذاران درباره حمله‌های بیشتر به تأسیسات نفتی یا تلافی‌جویی آمریکا ضد ایران نگران‌اند. چنین تشدیدی در تنش، عرضه نفت را بیشتر مختل می‌کند، قیمت نفت را بالا می‌برد و احتمال رکود در اقتصاد جهانی را افزایش می‌دهد.

کریستینا هوپر، استراتژیست ارشد مؤسسه اینوستکو گفت که درگیری‌های اخیر، احتمال رویدادهای موسوم به قوی سیاه را به سرمایه‌گذاران یادآوری می‌کند. رویداد قوی سیاه به تحولاتی گفته می‌شود که پیامدهایی فاجعه‌بار دارند.

وی گفت: بی‌گمان این یک فریاد بیدارباش است؛ (این حمله‌ها) یکی از مجموعه رویدادهای قوی سیاه است که می‌توانند بر سرمایه‌گذاری‌ها تأثیر بگذارند.

این استراتژیست اظهار کرد: نتیجه‌گیری من از این اتفاق این است که باید تنوع‌بخشی گسترده داشته باشیم و برای حوادث پیش‌بینی‌نشده آماده شویم.

کد خبر 293727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =