آلودگی نفتی در سواحل خلیج‌فارس جمع‌آوری شده است

شرکت نفت فلات قاره ایران اعلام کرد که نشتی خط لوله ۲۴ اینچ میدان ابوذر به جزیره خارک مهار و لکه‌های نفتی جمع‌آوری شده است و هم‌اکنون هیچ‌گونه نشت نفتی در دریا و به‌ویژه جزیره خارک وجود ندارد.

به گزارش شانا، شرکت نفت فلات قاره ایران در پاسخ به خبرهای منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر آلودگی گسترده در سواحل خلیج‌فارس، اعلام کرد که هم‌اکنون هیچ‌گونه نشت نفتی در دریا و به‌ویژه جزیره خارک وجود ندارد.

این گزارش حاکی از آن است که در روز ۲۲ شهریورماه خط لوله ۲۴ اینچ میدان ابوذر به جزیره خارک در فاصله ۲.۵ مایلی سواحل خارک دچار نشتی شد که بلافاصله جست‌وجو برای یافتن محل نشتی توسط نیروهای بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) شرکت نفت فلات قاره ایران انجام و پس از شناسایی محل دقیق آن، اقدام‌های فوری برای رفع آن آغاز شد.

بر این اساس، پس از مهار نشتی، با حضور کشتی‌های حاوی مایع OSE، مراحل امحای لکه‌های نفتی با پاشیدن مایع مورد نظر انجام شد.

پس از چند روز مقدار کمی از لکه‌های نفتی به سواحل جزیره خارک می‌رسد که این لکه‌ها توسط خودروهای آتش‌نشانی موجود در جزیره و بخشی از آن هم توسط نیروهای بسیجی شرکت نفت فلات قاره ایران جمع‌آوری شد و هم‌اکنون اثری از لکه یادشده در جزیره وجود ندارد.

شرکت نفت فلات قاره ایران از دیرباز متعهد به رعایت الزام‌های ایمنی و زیست محیطی بوده و این موضوع را همواره به عنوان اولویت در دستور کار خود قرار داده است.

بنابراین ضمن تکذیب خبر به نحو یادشده انتظار می‌رود رسانه‌ها در این شرایط خاص ضمن توجه به بازتاب اخبار موثق و صحیح، صنعت نفت دریایی کشور را در انجام وظایف یاری رسانند.

کد خبر 293738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =