رونمایی از کتاب اصلاح و مشخصه‌سازی کاتالیزورهای گزینش‌پذیر بر پایه زئولیت

کتاب «اصلاح و مشخصه‌سازی کاتالیزورهای گزینش‌پذیر بر پایه زئولیت» با هدف ارتقای مشارکت و توانمندسازی سرمایه‌های انسانی و بیان اهمیت توسعه زیرساخت‌ها در صنعت گاز، منتشر شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، این کتاب به همت امین سلیمانی‌مهر، مهندس ارشد واحد بهره‌برداری پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد نگاشته شده است. 

وی در این باره توضیح داد: این اثر در بردارنده مفاهیم اولیه، موارد کاربردی و اصول سنتز و ساختارشناسی زئولیت‌ها به عنوان مهم‌ترین خانواده کاتالیست‌های صنعتی است.

سلیمانی‌مهر با اشاره به راهبردهای پالایشگاه در پایداری تولید گاز طبیعی و مصرف بهینه انرژی تصریح کرد: در نگارش این کتاب در فصل‌های مختلف به بررسی مهم‌ترین فرآیندهای روز دنیا شامل تولید الفین‌های سبک و ترکیبات هیدروکربنی خاص پرداخته شده و حاصل تجربیات میدانی در این زمینه به رشته تحریر در آمده است.

نویسنده کتاب «اصلاح و مشخصه‌سازی کاتالیزورهای گزینش‌پذیر بر پایه زئولیت» ادامه داد: این کتاب نتیجه مطالعات و تحقیقات میدانی من در هفت سال گذشته با همکاری متخصصان داخلی و خارجی در راستای مطالعه کاتالیست‌های صنعتی است.

شایان ذکر است، انتشار پنج مقاله در نشریات معتبر جهانی و دو مقاله در نشریات علمی - ترویجی و علمی - پژوهشی داخلی، ارائه مقاله در بیش از سه کنفرانس جهانی، ارائه مقالات پژوهشی در بیش از سه کنفرانس ملی، اجرای بیش از چهار پروژه موفق تحقیقاتی و عملیاتی، کسب عناوین «پژوهشگر برگزیده شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد» و «صنعتگر برتر» در حاشیه دومین کنفرانس بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی تهران از جمله افتخارهای مهندس ارشد واحد بهره‌برداری پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد و نویسنده کتاب «اصلاح و مشخصه‌سازی کاتالیزورهای گزینش‌پذیر بر پایه زئولیت» است.

کد خبر 293812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =