ارمنستان خواستار تمدید موافقتنامه تهاتر گاز و برق با ایران تا ۲۰۴۰ شد

نخست وزیر ارمنستان در دیدار با رئیس جمهوری گفت: ایران منبع پایداری برای تامین انرژی و گاز ارمنستان است و ایروان خواستار تمدید موافقتنامه تهاتر گاز و برق با ایران تا سال ۲۰۴۰ میلادی است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (سه‌شنبه، نهم مهرماه) در جریان سفر به ارمنستان برای شرکت در نشست سران اتحادیه اوراسیا، در دیدار با نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان، با بیان اینکه طرح‌ها و پروژه‌های مهمی براساس ظرفیت‌های گسترده دو کشور برای تحکیم هرچه بیشتر روابط در دستور کار قرار دارد، گفت: تهران و ایروان در زمینه‌های مختلف اقتصادی به‌ویژه حوزه انرژی می‌توانند همکاری‌های سازنده‌ای به نفع ملت‌های خود داشته باشند.

وی با بیان اینکه ایران تا یک ماه آینده نخستین گام را برای فعالیت در قالب اتحادیه اوراسیا بر می‌دارد، افزود: باید کارگروه‌هایی برای آغاز همکاری ایران با اوراسیا ایجاد کرد که در زمینه‌های مختلف از جمله انرژی، برق و حمل‌ونقل ظرفیت‌های موجود را بررسی و روند اجرایی شدن آنها را پیگیری کند.

رئیس جمهوری همچنین ضمن اعلام آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران برای تامین نیازمندی‌های ارمنستان در حوزه انرژی تصریح کرد: قرارداد تهاتر گاز و برق بین دو کشور می‌تواند در حوزه کالا و خدمات نیز توسعه یابد.

نخست وزیر ارمنستان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر دکتر روحانی به ایروان، با بیان اینکه  ایروان خواهان توسعه هرچه بیشتر روابط با تهران است، گفت: مصمم هستیم حجم روابط و مناسبات دو کشور به‌ویژه در زمینه اقتصادی را هرچه بیشتر افزایش دهیم.

پاشینیان با اعلام علاقه‌مندی برای خرید گاز از ایران افزود: ایران منبع پایداری برای تامین انرژی و گاز ارمنستان است و ایروان خواستار تمدید موافقتنامه تهاتر گاز و برق با ایران تا سال ۲۰۴۰ است.

کد خبر 293832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =