سطح سلامت جسمی نیروهای حراست نفت ارتقا می‎یابد

معاونت عملیات حراست صنعت نفت گفت: بر اساس سیاست‌گذاری‌های مدون، همه نیروهای زیر ۵۰ سال بخش حفاظت فیزیکی حراست صنعت نفت در دوره‎های آموزشی ارتقای سطح سلامت جسمی به صورت مستمر حضور می‌یابند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، مرتضی فولادی در حاشیه نشست هماهنگی استادان منتخب هنرهای رزمی صنعت نفت که به میزبانی مناطق نفت‌خیز جنوب برگزار شد، افزود: به‌منظور حفاظت و صیانت از دارایی‌ها و سرمایه‌های این صنعت و همچنین تکامل و پویایی سازمان، سطح علمی و سلامت جسمی و روحی نیروهای حفاطت فیزیکی حراست صنعت نفت ارتقا می‌یابد.

وی اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های مدونی که در ۹ ماه اخیر انجام شده، همه نیروهای زیر ۵۰ سال بخش حفاظت فیزیکی حراست صنعت نفت (که بخش عمده‌ای از نیروهای این سازمان را تشکیل می‌دهند)، دوره کامل آموزشی را که شامل سه شاخص سلامت جسمی، روحی و علمی است به‌صورت مستمر فرا می‌گیرند.

معاونت عملیات حراست صنعت نفت افزود: همچنین در بخش سلامت جسمی ۵۰ نفر از نخبگانی که در بخش‌های عملیات حراست در رشته‌های رزمی عناوین متعدد قهرمانی جهان و کشور را کسب کرده‌اند، شناسایی کردیم و این افراد به عنوان سفیران و فرمانده‌های میدانی با حضور در مناطق مختلف صنعت نفت، آموزش‌های لازم را برای ارتقای سطح سلامت جسمی به کارکنان ارائه می‌دهند.

فولادی یادآورشد: اجرای برنامه‌های قرآنی و عقیدتی به منظور تقویت روحی و برگزاری دوره‌های پدافند غیرعامل و برنامه‌های متعدد در خشکی و دریا برای افسران، از دیگر برنامه‌هایی است که دستورعمل آن برای اجرا ابلاغ شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه صنعت نفت شریان حیاتی اقتصاد کشور است، اظهار امیدواری کرد که با اجرای این دوره کامل آموزشی، نیروهای حفاطت فیزیکی در حراست بتوانند در راستای صیانت و حفاظت از تاسیسات و سرمایه‌های صنعت نفت گام‌هایی اساسی بردارند.

در ادامه این نشست، محمد آسترکی، معاون آموزش و بهسازی حراست صنعت نفت نیز با بیان این مطلب که استانداردسازی سمت‌های سازمانی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های پنج ساله سازمان حراست است، اظهار کرد: بنا بر رسالت سازمان در صیانت موثر از صنعت نفت و توجه به تربیت صیانت‌گر موثر با انجام کارهای پژوهشی و تعیین ۱۲۰ شاخص، شایستگی‌های مورد نیاز پنج گروه شغلی (مدیران، سرپرستان، کارشناسان، افسران و ماموران اجرایی) در دستور کار سازمان قرار گرفته و دوره‌های مرتبط با این شاخص‌ها تعیین شده است و کارکنان حراست افزون بر این سه حوزه، در بخش‌های صیانتی در ۱۱ موضوع تحت آموزش‌های پودمانی قرار خواهند گرفت.

کد خبر 293840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =