شرکت‌های اویک و پیمانکاری عمومی ایران قرارداد امضا کردند

شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (OIEC) و شرکت بین‌المللی پیمانکاری عمومی ایران (IGC) با هدف انجام عملیات خرید، ساخت، نصب، اجرا و پیش‌راه‌اندازی بخش PC2 کارخانه NGL3100 دهلران، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، این قرارداد صبح امروز (چهارشنبه، دهم مهرماه) به امضای غلامرضا منوچهری، مدیرعامل شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (OIEC) و زعفر تنهاپور، مدیرعامل شرکت بین‌المللی پیمانکاری عمومی ایران (IGC) رسید.

منوچهری اظهار کرد: طرح ساخت کارخانه NGL3100 در دهلران به‌منظور حذف و جمع‌آوری گازهای مشعل از میدان‌های نفتی مناطق غرب کشور همچون میدان‌های نفتی اطراف چشمه‌خوش، آذر، دهلران و .... و تبدیل آن به گاز قابل تزریق به شبکه اجرا می‌شود که تحقق این زنجیره می‌تواند محصولات باارزشی برای صنعت پتروشیمی تولید کند.

وی با بیان اینکه عملیاتی شدن این پروژه منوط به راه‌اندازی ایستگاه‌های تقویت فشار گاز است، افزود: به این ترتیب گاز خام و ترش از مخازن منتقل و در مرحله بعد این گاز برای تبدیل شدن به الفین به واحدهای پتروشیمی تزریق می‌شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت با تشریح سابقه ۱۰ ساله پروژه NGL3100 دهلران توضیح داد: تغییراتی که به‌واسطه کیفیت و حجم گاز و نیز نحوه سرمایه‌گذاری آن در طول سال‌های گذشته رخ داد سبب شد این طرح با تاخیر انجام شود.

منوچهری یادآور شد: طبق برنامه ما باید در دو سال آینده این پروژه را به پایان برسانیم. هم‌اکنون حدود ۳۵ درصد از پروژه پیشرفت فیزیکی داشته، اما مسئله اصلی این است که هم‌زمان با اجرای این پروژه باید طرح الفین نیز پایان یابد تا طرح NGL ثمردهی داشته باشد.

وی، حجم سرمایه‌گذاری پروژه‌های صنعت نفت در منطقه دهلران را حدود ۲ میلیارد دلار برآورد و تصریح کرد: در مجموع این طرح‌ها از جمله طرح‌های مهم و ارزشمندی است که می‌تواند رونق و شکوفایی منطقه محروم دهلران را به همراه داشته باشد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت در ادامه به دیگر طرح‌های در دست اجرای این شرکت اشاره و اظهار کرد: هم‌اکنون دو پروژه بزرگ منصوری و رامشیر در منطقه نفت‌خیز جنوب در دست اجراست که قراردادهای مربوط به تامین تجهیزات مورد نیاز با سازندگان داخلی نهایی شده و در صورت تامین منابع مالی، پروژه‌ها را با سرعت بیشتری پیش خواهیم برد.

منوچهری همچنین به پیشرفت کار پروژه‌های مربوط به فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: توسعه میدان آذر از دیگر طرح‌های در دست اقدام شرکت اویک است و امیدواریم تا پایان امسال، میزان تولید نفت این میدان را از ۳۰ هزار بشکه در روز به ۶۰ هزار بشکه افزایش دهیم.

کد خبر 293900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =