۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳
  • کد خبر: 293917

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت:

روند کنونی مصرف انرژی، راه به توسعه نمی‌برد

معادل ۵۰۰ میلیون بشکه نفت خام؛ ظرفیت صرفه‌جویی انرژی در سال
روند کنونی مصرف انرژی، راه به توسعه نمی‌برد

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، ظرفیت صرفه‌جویی در مصرف سالانه انرژی کشور را معادل ۵۰۰ میلیون بشکه نفت خام عنوان کرد و گفت: روند کنونی مصرف، راه به توسعه نمی‌برد و تغییر این روند نیازمند عزمی ملی و همتی همگانی است.

به گزارش خبرنگار شانا، محسن دلاویز امروز (چهارشنبه، دهم مهرماه) در آیین امضای قرارداد برق‌دار کردن ۷۵ هزار حلقه چاه کشاورزی بین شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و شرکت توانیر افزود: فرهنگ مصرف در ایران نیازمند بازنگری است و در شرایط کنونی که بال توسعه کشور تحت فشار تحریم‌هاست، می‌توان با تمرکز بر بال مصرف و بهینه‌سازی آن، تبعات تحریم را تا حدودی جبران کرد.

وی با اشاره به شدت مصرف انرژی سه برابری ایران نسبت به میانگین جهانی و شدت مصرف انرژی پنج برابری ایران نسبت به میانگین کشورهای پیشرفته، ادامه داد: در بخش حمل‌ونقل نیز در ایران ۱.۵ تا ۲ برابر میانگین جهانی انرژی مصرف می‌شود.

دلاویز گفت: بر اساس آمار ترازنامه هیدروکربوری کشور در سال ۹۵، مصرف نهایی انرژی در ایران در بخش خانگی معادل ۳۹۶ میلیون بشکه نفت خام، در بخش حمل‌ونقل معادل ۳۱۹ میلیون بشکه نفت خام و در بخش صنعت معادل ۳۳۰ میلیون بشکه نفت خام بوده است.

وی افزود: شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت به عنوان متولی موضوع مصرف بهینه سوخت در کشور، دست همکاری خود را به سوی همه وزارتخانه‌ها و آحاد مردم دراز می‌کند، زیرا بازنگری در فرهنگ و اصلاح ساختارهای مصرف انرژی نیازمند اراده‌ای ملی و همتی همگانی است.

دلاویز گفت: بهینه‌سازی مصرف سوخت یک بازی برد - برد است،‌ زیرا نه تنها باری بر بودجه عمومی کشور اضافه نمی‌کند، بلکه به بودجه کمک می‌کند و به واسطه ملاحظات زیست‌محیطی و مسائل پیرامونی، همه از عواید آن منتفع خواهند شد.

وی با اشاره به قرارداد ۱.۲ میلیارد دلاری بین شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و شرکت توانیر برای برق‌دار کردن ۷۵ هزار حلقه چاه کشاورزی اظهار کرد: این اقدام به صرفه‌جویی ۷۵۰ میلیون لیتری در مصرف نفت‌گاز منتج می‌شود.

کد خبر 293917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =