فاز نخست طرح توسعه میدان نفتی آذر امسال تکمیل می‌شود

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت گفت: با تکمیل فاز نخست توسعه میدان نفتی آذر تا پایان امسال، تولید روزانه نفت این میدان به ۶۵ هزار بشکه در روز می‌رسد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت متن، تورج دهقانی در بازدید از طرح توسعه میدان آذر، با بیان این مطلب افزود: توسعه این میدان طی ۲ سال گذشته، تولید نفت قابل‌قبولی برای کشور به دنبال داشته است و امیدواریم با افزایش تولید تا پایان سال، بر میزان این ارزش‌آفرینی افزوده شود.

وی گفت: حدود ۱۸ حلقه چاه تولیدی میدان نفتی آذر تقریباً آماده تولید است که با تکمیل واحد فرآورش مرکزی، این افزایش تولید محقق می‌شود.

به گفته دهقانی، مقرر شده است که بر اساس یک برنامه زمانبندی مشخص، واحدهای مختلف مرکز فرآورش بنا به اولویت به مرحله تکمیل و بهره برداری برسند.

وی افزود: بکارگیری حداکثری توانمندی نیروهای بومی و پیمانکاران داخلی و استفاده از تولیدات داخلی، ازجمله الزاماتی است که در توسعه این میدان مشترک مدنظر قرار دارد.  

بر اساس این گزارش، دهقانی در سفری دو روزه که هفته گذشته انجام شد، از چاه شماره ۱۸، واحد تولید هوا، واحد تولید نیتروژن، واحد تزریق مواد شیمیایی آب خام، پکیج آب مقطر و همچنین ردیف های فرآورشی ۱ و ۲، اتاق کنترل، مرکز فرآورش (CPF) و بخش آتش‌نشانی طرح توسعه میدان نفتی آذر بازدید و از تلاش کارکنان شاغل در این طرح به ویژه آتش‌نشانان طرح قدردانی کرد.

کد خبر 293942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =