بابک زنجانی شرکایی برای پرداخت بدهی‌اش ندارد

وزیر نفت با بیان اینکه بابک زنجانی بسیار ادعای داشتن پول دارد، گفت: باور ندارم بابک زنجانی شرکایی داشته باشد که بخواهند بدهی او را پرداخت کنند.

به گزارش شانا به نقل از خانه ملت، بیژن زنگنه، وزیر نفت در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا به‌تازگی رقم جدیدی از بدهی‌های بابک زنجانی به وزارت نفت رسیده است، گفت: رقم جدیدی از بدهی‌های زنجانی به دست ما نرسیده است. اصل بدهی بابک زنجانی بالای ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار است، البته اصل بدهی با فرع آن متفاوت است، به‌طوری که با لحاظ بدهی‌های فرعی، رقم  بدهی‌ها بسیار بالاتر می‌رود.

وی با بیان اینکه از جمع بدهی‌های زنجانی فقط ۶۰۰ میلیون دلار آن هم در ابتدای بازداشت پرداخت شده و مبلغ دیگری به دست وزارت نفت نرسیده است، افزود: نمی‌توان این پول را با رایزنی به بیت‌المال برگرداند، البته باور ندارم بابک زنجانی شرکایی داشته باشد که بخواهند بدهی او را پرداخت کنند.  

زنگنه در توضیح وجود اطلاعاتی مبنی بر اینکه بابک زنجانی پول بیت‌المال را در چه بخش‌هایی در داخل و خارج از کشور سرمایه‌گذاری کرده است، تصریح کرد: دستگاه‌های ذی‌ربط این مهم را پیگیری می‌کنند، هرچند زنجانی بسیار ادعای داشتن پول دارد، اما من باور نمی‌کنم او پولی داشته باشد.

وزیر نفت در ادامه درباره کم و کیف مصرف بنزین پس از احیای کارت‌ هوشمند سوخت، عنوان کرد: مصرف بنزین پس از احیای کارت هوشمند سوخت کاهش پیدا نکرده است و معتقدم کارت چنین قابلیتی را نخواهد داشت، ضمن آنکه ۲۳ میلیون خودرو در سراسر کشور وجود دارد و تاکنون تنها برای ۵۰۰ هزار خودرو کارت سوخت صادر شده و حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار نفر هنوز به باجه‌های پست برای دریافت کارت سوخت خود مراجعه نکرده‌اند.  

وی درخصوص محدود کردن سوخت‌گیری گفت: دلیل تصمیم دولت و مجلس بر محدود کردن سوخت‌گیری ترغیب مردم به تهیه کارت سوخت شخصی است، نه اینکه همچنان از کارت سوخت جایگاه‌داران استفاده کنند زیرا اکنون بیشتر مالکان خودرو با کارت جایگاه‌ها سوخت‌گیری می‌کنند که این مسئله نقض‌ غرض است.

سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین در سطح دولت و بالاتر پیگیری می شود و نه در وزارت نفت

زنگنه درباره امکان سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین افزود: این مهم جزو برنامه‌های وزارت نفت نیست، بلکه در سطح دولت و بالاتر پیگیری می‌شود و در صورت تصمیم‌گیری نهایی، این تصمیم اعلام خواهد شد.

وزیر نفت درباره فروش فرآورده‌های نفتی در بورس گفت: فروش فرآورده‌های نفتی در بورس نفت بسیار خوب جواب داده است، برای نمونه در هفته‌های اخیر به‌ویژه از مرزهای زمینی  فرآورده‌های نفتی  در احجام بالا فروخته شده است، همچنین برای فراهم شدن شرایط صادرات و عرضه از طریق دریا تلاش می‌شود البته طبیعت فروش نفت در بورس نسبت به روشهای دیگر فروش پیچیدگی‌های بیشتری دارد از این رو مشکلات ایجادشده در فروش به زیرساخت‌های بین‌المللی مرتبط نمی‌شود بلکه فشار تحریم‌های اقتصادی و تنگناهای آمریکا عامل اصلی این مهم است.

کد خبر 294136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =