صادرات فرآورده‌های نفتی در بورس انرژی بسیار موفق بود

وزیر نفت گفت: صادرات فرآورده‌های نفتی در بورس انرژی بسیار موفق بوده و تاکنون بالای ۹۰۰ هزار تن فرآورده نفتی در این بورس عرضه شده است.

به گزارش شانا به نقل از خانه ملت، بیژن زنگنه عصر دیروز (سه‌شنبه، ۱۶ مهرماه) پس از حضور در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران به مباحث مطرح شده در کمیسیون اشاره کرد و گفت: در این نشست گزارشی از عملکرد وزارت نفت درباره قانون بودجه سال ۹۸ ارائه شد.

وی با بیان اینکه در این نشست توضیحاتی درباره پیشرفت طرح‌های نفت و گاز ارائه شد، افزود: موفقیت‌های کسب‌شده در زمینه پیشرفت پارس‌جنوبی، تولید گاز و نحوه تامین مالی این طرح‌ها به کمک صندوق توسعه تشریح شد.

وزیر نفت تصریح کرد: اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی حمایت خود را از اقدام‌ها و روش مجاهدانه در پیش گرفته شده در مقابل فشارها علیه ایران به وضوح اعلام کردند که این حمایت‌ها موجب دلگرمی، تشویق مجموعه صنعت نفت است و به هرحال باید این شرایط را با قدرت، انسجام و یکدلی در کنار هم پیش بریم.

زنگنه با بیان اینکه بودجه قیر پرداخت شده است و مابقی کارهای مربوط به توزیع قیر، باید از طریق تخصیص تامین شود، عنوان کرد: بر اساس گزارش ارائه‌شده، کار مربوط به افزایش قیمت سوخت پتروشیمی‌ها نیز انجام شده است.

وی صادرات مرزی و عرضه نفت در بورس را به‌عنوان دیگر موضوع‌های مطرح‌شده در این نشست عنوان کرد و گفت: صادرات فرآورده‌های نفتی در بورس بسیار موفق بوده و تاکنون بالای ۹۰۰ هزار تن فرآورده نفتی عرضه شده است.  

وزیر نفت به موضوع بنزین نیز اشاره و تصریح کرد: هنوز تصمیم نهایی درباره گرانی و سهمیه‌بندی بنزین اتخاذ نشده است.

کد خبر 294151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =