اجرای ۱۴ هزار متر حفاری جهت‌دار در نیمه نخست سال ۹۸

رئیس اداره عملیات ویژه شرکت ملی حفاری ایران از اجرای ۱۴ هزار متر حفاری جهت‌دار در نیمه نخست امسال در مناطق خشکی و دریایی کشور خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، قربانعلی کاظمی، روز سه‌شنبه، ۱۶ مهرماه در این باره گفت: این میزان حفاری روی ۳۴ حفره از جمله دو حلقه چاه افقی و ۲۱ حلقه چاه جهت‌دار انجام شد و بخشی از این متراژ نیز مرتبط با حفر هشت حلقه چاه عمودی با کاربست موتور درون چاهی و سه مورد عبور از مانده حفاری است.

وی انجام پنج مورد عملیات مغزه‌گیری با بازیافت ۲۲۲ متر و دو عملیات کنارگذر با ابزار ویپ استاک را بخش دیگری از عملکرد این واحد عنوان کرد و افزود: اجرای خدمات موردنیاز پروژه‌های کلید در دست EPC و EPD از جمله پروژه‌های ۱۰+۲۰ حلقه چاه در میدان نفتی آزادگان جنوبی، آذر، نفت شهر، دارخوین و هشت حلقه چاه اکتشافی از فعالیت‌های برجسته این واحد به شمار می‌آید.

کاظمی تاکید کرد: این خدمات مشتمل بر حفاری به روش افقی و انحرافی (DIRECTIONAL/HORIZONTAL DRILLING)، جهت‌یابی و گاما (MWD&GAMMARAY)، لاگ مقاومت‌سنجی (LWD RESISTIVITY)، جایرو (GYRO)، مولتی شات (MULTISHOT)، مغزه‌گیری (CORING) و باز کردن پنجره (WHIPSTOCK) است.

وی تصریح کرد: بهبود عملیات حفاری جهت‌دار که منجر به کاهش ۸ درصدی انتظارات شد، از جمله موفقیت‌هایی است که در نتیجه اهتمام به تعمیرات به موقع تجهیزات و دقت و نظارت بیشتر در انجام فرآیند کار حاصل شده است.

رئیس اداره عملیات ویژه شرکت ملی حفاری ایران افزایش سهم بازار حفاری جهت‌دار با وجود ۲۴ شرکت داخلی و خارجی فعال در این عرصه در کشور، از ۳۵ درصد به ۴۰ درصد و پیگیری مستمر برای استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های سازندگان داخلی و مراکز علمی و پژوهشی در ارتباط با ساخت قطعات و تجهیزات را از دیگر توفیقات این اداره برشمرد.

کاظمی با تاکید بر اینکه این اداره در زمان حاضر مجرب‌ترین متخصصان را در ارائه خدمات ویژه حفاری در اختیار دارد، توانمندی‌های کارشناسان و متخصصان این بخش در حفاری چاه‌های امدادی در جریان کنترل فوران چاه ۱۴۷ رگ سفید و کنگان ۲۳ را یادآور شد و اظهار کرد: این مجموعه توان ارائه خدمات در بخش عملیات ویژه حفاری از صفر تا ۱۰۰ را دارد.

وی نگاه خاص به روش‌های نو کنترل هزینه‌ها از جمله روش مهندسی هزینه خدمات تمام‌شده حفاری جهت‌دار، مغزه‌گیری و کنارگذر را مورد اشاره قرار داد و گفت: تلاش برای درآمدزایی و افزایش سهم بازار به نحو مطلوب در دستور کار این واحد قرار دارد.

کد خبر 294148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =