جابه‌جایی ۶۷ دستگاه حفاری خشکی در نیمه نخست امسال

سرپرست مدیریت خدمات شرکت ملی حفاری ایران از جابه‌جایی ۶۷ دستگاه حفاری در نیمه نخست امسال در مناطق عملیاتی خشکی استان‎های نفت‌خیز کشور خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، حمید باران‌گر در تشریح عملکرد ترابری سنگین شرکت ملی حفاری ایران به عنوان مهم‌ترین بخش پشتیبانی عملیات حفاری، گفت: جابه‌جایی ۱۱ دکل در این مدت با استفاده از امکانات لجستیک شرکت و ۵۶ مورد از طریق پیمانکاران بخش خصوصی طرف قرارداد انجام شد.

وی افزود: عملیات جابه‌جایی اعم از سازه دکل، تجهیزات و ماشین‌آلات و متعلقات دستگاه حفاری در مدت یاد شده با کاربست خودروهای سبک و سنگین در قالب ۹ هزار و ۵۷۸ محموله در سطح محورهای اصلی و جاده‌های دسترسی به میدان‌های نفت و گاز براساس ضوابط و استانداردهای ویژه تخصصی انجام شد.

سرپرست مدیریت خدمات شرکت ملی حفاری اظهار کرد: در عملیات جابه‌جایی هر دستگاه حفاری به‌طور میانگین ۱۲۰ دستگاه تریلر کفی و کمرشکن‌های هفت و ۱۱ محور به کار گرفته می‌شود و در اجرای هر عملیات بخش‌های مختلف از جمله واحد مهندسی حمل‌ونقل برای تعیین مسافت و بررسی مسیر جابه‌جایی دستگاه مشارکت می‌کنند.

باران‌گر به ۴۳ هزار و ۱۳ کیلومتر بررسی مسیر و دریافت یک هزار و ۵۱۹ پروانه گذر اشاره و مدت زمان جابه‌جایی تعداد دستگاه حفاری یادشده را ۵۵۰ روز کاری عنوان کرد.

وی با بیان اینکه کل مسافت طی‌شده در عملیات جابه‌جایی در ۶ ماه اخیر ۹ هزار و ۷۹۷ کیلومتر بوده است، ادامه داد: بر اساس ضوابط در عملیات جابه‌جایی دستگاه‌های حفاری سه گروه فنی همراه با دستگاه در مسیر تردد، نصب تجهیزات دستگاه و پیاده کردن آن پس از ترخیص، نیروهای عملیات ماشین‌آلات ویژه (هیدرولیک) که مشتمل بر جرثقیل‌های ۲۵، ۳۰، ۵۰ و در موارد خاص ۷۰ تن هم می‌شود  و گروه کامل تعمیرات خودروها حضور دارند.

باران‌گر مقاصد مورد نظر در جابه‌جایی دستگاه‌های حفاری در نیمه نخست امسال را استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد و فارس عنوان کرد و گفت: نقل‌وانتقال دستگاه‌های حفاری در زمان‌های مشخص‌شده در عملیاتی شدن به‌موقع دستگاه‌های حفاری و شتاب‌بخشی در اجرای عملیات حفر چاه‌های نفت و گاز تاثیر مستقیم می‌گذارد.

سرپرست مدیریت خدمات شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد:  همسو با جابه‌جایی دکل‌های حفاری، بخش ترابری آزاد نیز تامین نیازهای دستگاه‌ها از نظر تجهیزات و ملزومات در حین عملیات حفاری را به‌عهده دارد که در این خصوص نیز در مدت مورد اشاره در مجموع ۷ هزار و ۵۲۳ محموله با کاربست کامیون‌ها و تریلرهای شرکتی و پیمانکاری به مناطق عملیاتی انتقال داده شد.

کد خبر 294529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =