برای هزینه‌های جاری از درآمدهای نفتی استفاده نمی‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: میزان یارانه‌های پنهان و آشکار به ۱۳۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد؛ این یارانه‌ها، مالیات و دارایی‌های دولت، منابع جایگزین درآمدهای نفتی در سال آینده خواهند بود و برای هزینه‌های جاری از درآمدهای نفتی استفاده نخواهد شد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، محمدباقر نوبخت امروز (شنبه، ۲۰ مهرماه) در حاشیه گشایش نمایشگاه مدیریت سبز، درباره اصلاح ساختار بودجه گفت: اصلاح ساختار بودجه در محورهای منابع تحت عنوان درآمدهای پایدار، مصارف تحت عنوان هزینه‌های کارا، ثبات‌سازی اقتصادی و نهادسازی انجام می‌شود.

وی یادآور شد: قرار است در سال آینده، درآمدهای نفتی صرف طرح‌های عمرانی و تملک سرمایه‌های دارایی شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره منابع جایگزین نفت در بودجه سال آینده گفت: منبع نخست شامل یارانه‌های پنهان و آشکار است که ۱۳۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود و منبع دیگر جایگزین نفت مربوط به مالیات است. برای حمایت از تولید، برای بنگاه‌های تولیدی تخفیف‌هایی قائل شدیم، اما به مالیات عایدی سرمایه توجه شده است که در قالب قانون بودجه به مجلس خواهد رفت.

نوبخت با بیان اینکه مولدسازی دارایی‌های دولت، منبع دیگر درآمدی به شمار می‌رود، ادامه داد: درباره مصارف و هزینه‌های بودجه نیز کمیته‌ای تشکیل شده است که به بررسی همه هزینه‌ها مشغول هستند. هم اکنون ۹ هزار برنامه ردیف و بیش از یک هزار دستگاه ردیف وجود دارد که مجلس شورای اسلامی زمان کافی برای بررسی آنها ندارد.

کد خبر 294294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =