تحقیق درباره حمله به نفتکش ایرانی را تا حصول نتیجه ادامه می‌دهیم

رئیس جمهوری با بیان اینکه تحقیق‌های خود را درباره حمله به نفتکش ایرانی تا رسیدن به نتیجه نهایی و روشن شدن عوامل اصلی حمله ادامه می‌دهیم، گفت: اینکه کشوری فکر کند می‌تواند در منطقه ناامنی ایجاد کند و پاسخی دریافت نکند، اشتباه محض خواهد بود.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (یکشنبه، ۲۱ مهرماه) در نشستی مطبوعاتی با عمران خان، نخست وزیر پاکستان گفت: در مباحث امروز درباره روابط دوجانبه و لزوم گسترش روابط اقتصادی تاکید کردیم، همچنین مسائل مربوط به امنیت مرزها و فعال شدن بازارچه‌های مرزی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی افزود: نگرانی خود را نسبت به امنیت نفتکش‌ها به‌ویژه حادثه‌ای که روز جمعه برای نفتکش‌ ایرانی در دریای سرخ اتفاق افتاد، بیان کردیم و سرنخ‌هایی را که در این زمینه به دست آوردیم به نخست وزیر پاکستان ارائه و تاکید کردیم تحقیق‌های خود را تا رسیدن به نتیجه نهایی و روشن شدن عوامل اصلی حمله به نفتکش ایرانی ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهوری تصریح کرد: اینکه کشوری فکر کند می‌تواند در منطقه ناامنی ایجاد کند و پاسخی دریافت نکند، اشتباه محض خواهد بود.

روحانی، تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران را از دیگر مباحث مطروحه در نشست با نخست‌وزیر پاکستان عنوان کرد و گفت: تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران یک تروریسم اقتصادی است. در این نشست در این خصوص که چگونه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به‌عنوان توافقی مهم می‌تواند به روال پیشین بازگردد و عملیاتی و اجرایی شود، گفت‌وگو کردیم.

نخست‌وزیر پاکستان نیز در این نشست خبری، با اشاره به روابط دیرینه و دوستانه ایران و پاکستان در طول تاریخ افزود: جمهوری اسلامی ایران دوست و همسایه پاکستان بوده و همواره در مقاطع سخت و دشوار از پاکستان حمایت کرده است.

عمران خان با بیان اینکه هرگونه درگیری جدید در منطقه به زیان ملت‌های منطقه و به سود بیگانگان است، تصریح کرد: مردم منطقه از جمله افغانستان و سوریه هنوز از تبعات تروریسم رنج می‌برند، از این رو نباید هیچ‌گونه درگیری جدیدی در منطقه بروز یابد.

نخست‌وزیر پاکستان که در صدر یک هیئت عالی‌رتبه سیاسی امروز وارد تهران شده، پس از استقبال و معرفی هیئت همراه، وارد محل مذاکرات دوجانبه شد.

دکتر روحانی و عمران خان در این مذاکرات، درباره مهم‌ترین مسائل دوجانبه و آخرین تحولات منطقه‌ای، بین‌المللی و نیز موضوع‌های مورد علاقه بحث و تبادل نظر کردند.

کد خبر 294341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =