اعلام آمادگی شرکت‌های ایرانی برای کار در ساختارهای اکتشافی

مدیران عامل شرکت‌های اویک و تنکو به عنوان طرف‎های قرارداد با مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در پروژه‎های لرزه‎نگاری باشت و پانیذ، برای اجرای پروژه و کار در ساختارهای پیچیده اکتشافی کشور اعلام آمادگی کردند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، غلامرضا منوچهری، مدیرعامل شرکت اویک صبح امروز (یکشنبه، ۲۱ مهرماه) در آیین امضای قرارداد دو پروژه لرزه نگاری پانید و باشت، پیمانکاران را بازوی عملیاتی شرکت ملی نفت ایران خواند و گفت: در شرایط فعلی باید بیش از گذشته میان کارفرما و پیمانکار هم‌راستایی و همکاری وجود داشته باشد.

وی تمرکز بر توسعه فعالیت‌های اکتشافی در شرایط فعلی کشور را مطلوب دانست و گفت: آنچه مهم است بالفعل شدن ظرفیت‌های عظیم نفت و گاز است که انجام فعالیت‌های اکتشافی آغازگر این مسیر است.

مدیرعامل اویک با بیان اینکه شرکت عملیات اکتشاف نفت به عنوان طرف قرارداد با مدیریت اکتشاف در پروژه لرزه‌نگاری باشت با یک شرکت خدماتی فعال ایرانی، سرمایه‌گذاری مشترک انجام داده و در حال تبدیل شدن به یک شرکت واحد هستند، اظهار کرد: شرکت حفاری صبا در این مسیر همراه این شرکت‌هاست که امیدواریم با تغییر ساختار ایجادشده، بتوانند پاسخگوی نیازهای شرکت ملی نفت ایران باشند.

به گفته وی، لازمه تعامل بیشتر کارفرما و پیمانکار و سرعت‌بخشی به انجام ماموریت‌ها، کاهش ایستگاه‌های کاری و فعالیت‌های بوروکراتیک است که باید در دستور کار قرار گیرد.

منوچهری گفت: به‌منظور رونق‌بخشی به بخش داخلی، این شرکت با شرکت لوله‌گستر اسفراین، ماشین‌سازی اراک و ... در بخش بالادستی و پتروشیمی قراردادهای همکاری امضا کرده است. در استان خوزستان نیز ضمن اتکا به ظرفیت‌های موجود، تلاش کرده‌ایم با کارگاه‌ها و کارخانجات محلی قرارداد امضا کنیم و از توان مشاوران محلی بهره ببریم.

وی با بیان اینکه اویک در زمینه‌های کاری مختلف از جمله خطوط لوله انتقال و جریانی، نیروگاه‌ها، سیستم‌های کنترل یکپارچه، انواع کمپرسورها، تجهیزات سرچاهی و ... با شرکت‌های ایرانی قرارداد امضا کرده است، گفت: در دوره جدید افزون بر اینکه ۲ هزار میلیارد تومان با بخش خصوصی قرارداد امضا شده، در حال حاضر هم ۲ هزار میلیارد تومان قرارداد در دستور کار این شرکت قرار دارد.

امید عساکره، مدیرعامل شرکت توسعه انرژی و نفت نگین آفاق کیش (تنکو) نیز با بیان اینکه رویکرد مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران از تمرکز بر ساختارهای مخازن ساده نظیر زاگرس و خلیج فارس به سمت مخازن پیچیده‌تر تغییر کرده است، گفت: انجام اولویت‌های توسعه‌ای در ساختارهای پیچیده‌ای نظیر کپه داغ، ایران مرکزی و دشت مغان، به تجهیزات فنی به‌روز و نیروی انسانی متخصص و زبده نیاز دارد که خوشبختانه این شرکت می‌تواند در راستای تامین نیازهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مورد نیاز، ‌به نحو موثرتری ورود کند.

وی با بیان اینکه شرکت تنکو یکی از شرکت‌های تاییدشده در گروه شرکت‌های اکتشاف و تولید (E&P) است، گفت: با توجه به اهمیت مقوله اکتشاف، در این شرکت علاوه بر بخش توسعه و نگهداشت، دپارتمانی برای اجرای طرح‌های اکتشافی و امور لرزه‌نگاری هم ایجاد شده است که با تعامل با اساتید اکتشاف و در راستای راهبردهای مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران فعالیت می‌کند.

بر اساس این گزارش، امروز قرارداد لرزه‌نگاری دوبعدی باشت میان مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و شرکت عملیات اکتشاف نفت (زیرمجموعه اویک) و قرارداد لرزه‌نگاری سه‌بعدی پانیذ میان مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و شرکت تنکو امضا شد.

کد خبر 294350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =