تأمین منابع مالی؛ اولویت تعریف پروژه‌های جدید هلدینگ خلیج‌فارس

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: این شرکت طرحی را آغاز می‌کند که افزون بر تولید محصول در زنجیره ارزش و سودآوری بالا، منابع مالی آن نیز تأمین شده باشد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، جعفر ربیعی، اولویت تعریف یک پروژه را در تأمین منابع مالی دانست و گفت: اگر یک طرح پتروشیمی آغاز شود، اما منابع تأمین مالی آن در نظر گرفته نشود، نه‌تنها پروژه بازده ندارد، بلکه در مواردی به حاشیه زیان هم کشیده می‌شود. در این حالت طولانی شدن مدت بهره‌برداری به نفع هیچ‌کس به‌خصوص سهامداران نخواهد بود. سهامداران از صاحبان صنایع انتظار بازدهی و سود دارند.

وی به سهم شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس (هلدینگ خلیج فارس) در توسعه صنعت پتروشیمی تأکید کرد و افزود: این شرکت در مقابل آغاز طرح جدید مقاومت می‌کند و طرحی را آغاز خواهد کرد که افزون بر تولید محصول در زنجیره ارزش و سودآوری بالا، منابع مالی آن نیز تأمین شده باشد، بنابراین پروژه‌هایی که در هلدینگ خلیج فارس اجرا می‌شود هم در جهت توسعه صنعت پتروشیمی است و هم با وجود تامین منابع مالی، در زمان تعیین‌شده به بهره‌برداری می‌رسد.

ربیعی درباره جهش‌های صنعت پتروشیمی یادآور شد: بخش زیادی از طرح‌های جهش سوم در شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس خواهد بود و برای آغاز این طرح‌ها منابع مالی از پیش تعریف و تعیین خواهد شد. به سهام‌داران قول می‌دهم که اگر کلنگ طرحی به زمین بخورد به‌طور حتم، منابع مالی آن تأمین شده است.

کد خبر 294535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =