عملکرد صنعت نفت نشان‌دهنده حمایت حداکثری از شرکت‌های ایرانی است

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به مهم‌ترین اقدام‌های انجام‌شده در صنعت نفت با هدف حمایت از ظرفیت‌های داخلی اشاره کرد و گفت: عملکرد صنعت نفت، نشان‌دهنده حمایت حداکثری این صنعت از شرکت‌های ایرانی است.

به گزارش خبرنگار شانا، مسعود کرباسیان شامگاه سه‌شنبه (۳۰ مهرماه) در حاشیه دیدار مدیران ارشد صنعت نفت با فعالان بخش خصوصی، در جمع خبرنگاران گفت: اجرای طرح بومی‌سازی ۱۰ گروه کالایی، تولید لوله نیس برای نخستین بار در کشور که سبب جلوگیری از خروج حدود ۳۰۰ میلیون یورو ارز از کشور شد، واگذاری قراردادهای ساخت پمپ‌های پروژه گوره - جاسک و اجرای طرح نگهداشت و افزایش تولید، از جمله اقدام‌هایی است که با هدف حمایت از شرکت‌های ایرانی از سوی صنعت نفت دنبال می‌شود.

وی گفت: البته فعالان بخش خصوصی با مشکلاتی از جمله تغییر نرخ برابری ارز و افزایش هزینه‌هایشان مواجه‌اند که به این منظور ما نیز در صنعت نفت به نوبه خود درصدد چاره‌اندیشی برای رفع مشکلات فعالان این بخش هستیم.

کرباسیان با بیان اینکه طرح نگهداشت و افزایش توان تولید نفت با حدود ۶.۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری اجرا می‌شود، ادامه داد: به‌طور قانونی و اخلاقی درست نیست کالایی که در داخل کشور ساخته شود، از خارج وارد شود و ما نیز این مهم را مدنظر داریم.

وی به تداوم روند عرضه نفت و فرآورده‌های نفتی در بورس انرژی نیز اشاره و ابراز امیدواری کرد این روند رونق بیشتری بیابد.

دیدار و گفت‌وگوی وزیر نفت و مدیران ارشد صنعت نفت با فعالان بخش خصوصی شامگاه سه‌شنبه (۳۰ مهرماه) در مرکز همایش‌های تخصصی شرکت ملی نفت ایران (باغ کوشک) برگزار شد.

کد خبر 294661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =