واکنش شرکت‌های آمریکایی به سخنان ضدنفتی نامزدهای ریاست جمهوری

دو شرکت بزرگ نفتی در آمریکا به تلاش نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در این کشور برای ممنوع کردن حفاری نفت شیل، واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، مدیران شرکت‌های آمریکایی اکسون موبیل و شورون، اظهارنظر علنی علیه پیشنهادها برای ممنوعیت حفاری نفت شیل را آغاز و اعلام کردند این کار سود تولید نفت را از آمریکا به کشورهای دیگر منتقل می‌کند و ممکن است سبب افزایش قیمت سوخت شود و در عین حال، به کاهش تقاضای نفت و افت آلودگی گازهای گلخانه‌ای کمکی نمی‌کند.

الیزابت وارن و برنی سندرز، دو نامزد پیشتاز در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تمایل دارند وابستگی آمریکا به سوخت‌های فسیلی را متوقف کنند، همچنین می‌کوشند به وابستگی دولت این کشور به منافع شرکت‌ها پایان دهند.

حفاری نفت شیل اکنون پرشتاب‌ترین بخش از فعالیت‌های بین‌المللی دو شرکت اکسون موبیل و شورون و همچنین یکی از عوامل اصلی سوددهی آنهاست.

جی جانسون، رئیس فعالیت‌های بالادستی شورون، درباره تولید نفت شیل گفت: این واقعا منافع اقتصادی عمده‌ای را برای کشور (آمریکا) و شرکت‌های دخیل، آزاد کرده است.

حفاری نفت شیل، به‌ویژه از منظر تخریب محیط زیست، هزینه‌هایی دارد؛ ارزان شدن سوخت‌های فسیلی به‌طور معمول به معنای افزایش مصرف آنهاست.

کد خبر 294992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =