۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵
  • کد خبر: 294993
ترمز تولید نفت شیل در آمریکا کشیده می‌شود

نفت شیل آمریکا که یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش خیره‌کننده تولید آمریکا به شمار می‌آید، شاهد کند شدن آهنگ افزایش تولید خود پس از اواخر سال ۲۰۱۸ میلادی بوده است. این مسئله ممکن است سبب بالا رفتن قیمت نفت شود، زیرا دیگر تولیدکنندگان بزرگ نفت تلاش می‌کنند با محدود کردن سطح تولید خود به توازن بازار کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری مارکت واچ، طبق اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، میانگین تولید نفت ایالات متحده در سال ۲۰۱۸ میلادی به رقم بی‌سابقه ۱۰ میلیون و ۹۶۰ هزار بشکه در روز رسید که ۵۹ درصد آن مربوط به نفت شیل بود.

تئودورا کوی، تحلیلگر مؤسسه ریستاد انرژی، اعلام کرد پس از آنکه تولید روزانه نفت آمریکا در سه ماه سوم سال ۲۰۱۹ میلادی شاهد رشد یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه‌ای نسبت به سال پیش بود، روند کند شدن تدریجی در این رشد تولید آغاز شده است.

وی اعلام کرد به احتمال زیاد، رشد تولید روزانه نفت شیل آمریکا در سه ماه چهارم سال ۲۰۱۹ میلادی به یک میلیون بشکه می‌رسد.

این کارشناس اعلام کرد یکی از دلایل کند شدن رشد تولید نفت شیل در آمریکا، فشار سرمایه‌گذاران به شرکت‌های نفتی برای محدود کردن سرمایه‌گذاری و تمرکز بر ایجاد نقدینگی بود. این مسئله سبب کاهش سرمایه‌گذاری و کم شدن حفاری چاه‌های نفت شد.

شین کیم، تحلیلگر مؤسسه پلاتس، گفت: آنها (اوپک و متحدانش) می‌خواهند ببینند نشانه‌ای از محدود شدن عرضه در بازار مشاهده می‌شود یا نه، بنابراین این گروه سرگذشت نفت شیل و تحولات آن را زیر نظر دارد.

وی پیش‌بینی کرد قیمت شاخص نفت خام برنت ممکن است تا پایان سال جاری میلادی به ۶۵ دلار برای هر بشکه برسد و سپس در سال ۲۰۲۰ میلادی به‌تدریج از آن رقم عقب‌نشینی کند.

کد خبر 294993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =